המועמד לראשות העיר נצרת שנורה: "אני מאוים"

שלשום נורה מוסעב דוח'אן, המתמודד על ראשות העיר נצרת, ונפצע קל. בריאיון לחדשות 13 הוא סיפר: "עדיין לא חזרתי לתפקד כמו שצריך". לפנות בוקר נפתחה אש לעבר ביתו של ראש העיר טמרה, שהגיב: "לא מתפלא". בעקבות אירועי האלימות המתעצבים בישובים הערביים לקראת הבחירות המוניציפליות, ערכו ראשי רשויות ערביות פגישה בנצרת: "לא יכולים לסבול את חוסר הביטחון"

זמן צפייה: 02:29

האלימות בחברה הערבית הולכת ומחריפה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, שיערכו בסוף חודש אוקטובר. בריאיון לחדשות 13, סיפר הערב (רביעי) מוסעב דוח'אן, המתמודד על ראשות העיר נצרת, על מצבו לאחר ששלשום נורה יחד עם קרובי משפחתו על ידי רעול פנים רכוב על האופנוע. "אני עדיין לא חזרתי לתפקד כמו שצריך", סיפר דוח'אן, ששוחר אתמול מבית החולים לביתו - בו הוא איננו מרגיש בטוח.

"יש פה לחצים של המשפחה שלי ואשתי, שאומרים בבירור שהם לא רוצים שאני אתמודד", שיתף דוח'אן, שטוען כי הוא אכן שוקל לפרוש מהמרוץ: "אף פעם לא היה לנו סכסוך, לא לי ולא למשפחה שלי. אנחנו משפחה נורמטיבית לגמרי. הדבר היחיד שהשתנה בחיים שלנו זה שאני הכרזתי על התמודדות לראשות העיר, ואז התחיל הבלגן".

זו אינה הפעם הראשונה בה דוח'אן מהווה יעד להתקפה אלימה. בחודש יוני גורמים עלומים פתחו באש על הבניין בו הוא מתגורר, אך המשטרה לא הצליחה לפענח את המקרה ולעצור את מבצעי הירי. "לצערי זה לא טופל כמו שצריך - אם זה היה מטופל לא היינו מגיעים לפה" אמר דוח'אן, שהיום כבר הוגדר על ידי המשטרה בדרגת איום 6, מהגבוהות ביותר.

מוסעב דוחאן, המתמודד לראשות העיר נצרת שנורה
מוסעב דוח'אן, המתמודד לראשות העיר נצרת

היום לפנות בוקר הגיע עבריין רעול פנים לביתו של ראש העיר טמרה ד"ר סוהיל דיאב, המתמודד לכהונה נוספת, וירה צרור יריות במקום בטרם נמלט. לאחר התקרית, אמר ד"ר דיהב: "אני לא מתפלא. אנחנו רואים שבתקופה האחרונה אנחנו טובעים בדם וסופרים כל יום, לצערנו הרב, קורבנות". במקרה זה שוטרי המחוז הצפוני דווקא הצליחו לאתר שלושה חשודים בירי, ובית המשפט השלום בחיפה האריך את מעצרם עד ליום שישי.

ראש העיר טמרה ד''ר סוהיל דיאב
ראש העיר טמרה ד''ר סוהיל דיאב

בתוך כך, נפגשו היום ראשי הרשויות הערביות בנצרת ודנו בין היתר בפתיחת שנת הלימודים וההבטחות השונות לטיפול באלימות בחברה הערבית שנשמעו מצדם של שר הפנים, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. במהלך הדיון, אמר יו"ר פורום הרשויות הערביות מודר יונס: "יצאנו למאבק כי אנחנו לא יכולים לסבול עוד את הרגשת חוסר הביטחון שאנחנו חשים יום אחר יום".

פגישת פורום ראשי הרשויות הערביות בנצרת
פגישת פורום ראשי הרשויות הערביות בנצרת

עד עתה נרצחו השנה 161 בני אדם בחברה הערבית, ואף גורם לא יכול להבטיח שרשימת הקורבנות לא תמשיך להתארך.