מ"מ המפכ"ל ביקר באילת: "לראות עבירה ולעמוד מנגד זה פשע"

ניצב מוטי כהן סייר בעיר הדרומית והתייחס לחשד לאונס הקבוצתי: "קשה לשמוע שיש מי שהיה עד לתקיפה ולא סייע לאדם במצוקה או לכל הפחות התריע". לדבריו, "הדבר צריך להדיר שינה מעינינו כחברה"

זמן צפייה: 04:08

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס היום (שלישי) לחשד לאונס קבוצתי בבית מלון באילת בעת שסייר בעיר הדרומית. לדבריו, "מדובר באירוע עם חשדות חמורים במיוחד. התופעה הפסולה של בני נוער שחלק משגרת הבילוי שלהם הוא לשתות לשוכרה, להתנהג באופן אלים ולבצע עבירות מין וונדליזם הולכת ומתרחבת. כל אלו מאיימים על שלום הציבור ועל ילדינו הרוצים לצאת לבלות ולחזור בשלום הביתה. הדבר צריך להדיר שינה מעינינו הן כאוכפי החוק, הן כחברה ולבטח כהורים".

כהן אף מתח ביקורת על מי שנכח בבית המלון ולא מנע את האונס: "אני אומר כאן בצורה חדה וברורה - לראות עבירה שמתבצעת ולעמוד מנגד זה פשע, קשה לשמוע שיש מי שעד לתקיפה ולא מסייע לאדם במצוקה או לכל הפחות מתריע". מ"מ המפכ"ל אף ציין כי "כל המשאבים והאמצעים הקיימים ברשות המשטרה הוקצו על מנת לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות, ביסודיות וברגישות הנדרשת". לדבריו, "המשטרה תמצה את חקירת המקרה החמור עד תום ותפעל להבאת כלל המעורבים לדין".

כתבות נוספות בנושא >> 

החשד לאונס באילת: "חרף הטענה, אף אחד מהמעורבים לא עזר לנערה"

חשוד בפרשת האונס באילת: "ראיתי התגודדות סביב בחורה עירומה"

החשד לאונס הקבוצתי באילת: עוד 7 קטינים עוכבו בחשד למעורבות

מ''מ המפכ''ל ניצב מוטי כהן בביקור באילת
מ''מ המפכ''ל ניצב מוטי כהן בביקור באילת | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום אמרו גורמים המעורים בפרטי המקרה לחדשות 13 כי אף אחד מהמעורבים לא עזר לנערה בת ה-16 בזמן אמת. זאת, בניגוד לעדותו של אחד הקטינים, שאמר: "הייתי בחדר סמוך, שמעתי צעקות וראיתי בחורה עירומה על המיטה והתגודדות סביבה. ראיתי אנשים סביבה אבל לא ראיתי יחסי מין ואז חלק מהעובדים צעקו לנו להיכנס לחדרים".

מעצרם של שני קטינים המעורבים בפרשה הוארך - אחד עד 28 באוגוסט, והשני עד 30 באוגוסט. מדובר בקטינים שלא חשודים במעשה, אבל על פי החשד נכחו במקום והיו מודעים למה שקרה בחדר. אותם גורמים טוענים כי שחרורם מוקדם - ולפני שעומתו עם הממצאים שיש בידי המשטרה. עד כה נעצרו 14 חשודים באונס ובמעורבות באירוע וייתכן שייעצרו חשודים נוספים במהלך היום.

מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי
מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי | צילום: חדשות 13

עורכת הדין חן בן חיים, המייצגת את הקטין שמעצרו הוארך עד יום שישי, מסרה: "היחידה החוקרת ליקטה את כל מי שעבר במסדרונות בית המלון בעת האירוע. האירוע הוא חמור ואיש לא מקל בו ראש - אבל אסור בשם החומרה לעצור חפים מפשע. אלמלא ההד התקשורתי, סביר מאוד להניח שלא היה מקום להמשך המעצר בהיעדר כל ראיה הקושרת את מרשי לעצם עבירת המין".

אתמול ביקשה המשטרה להאריך את מעצר מנהלת מלון "הים האדום" באילת, פנינה ממן, שבו על פי החשד אירע אונס הנערה בת ה-16. לטענת המשטרה, המנהלת "לא מנעה פשע חמור, ואף הייתה סמוך לאירוע ועצמה עיניים". במקביל, שני קטינים נוספים נעצרו וצפויים מעצרים נוספים עם התקדמות החקירה. עד כה נעצרו 10 צעירים - שבעה קטינים ושלושה בגירים.

עורכת דינה של ממן טענה כי מרשתה לא שמרה על זכות השתיקה משום שאינה בריאה ו"בטוח לא אישה מסוכנת". לטענתה, בעלת המלון סובלת מחרדות, בעקבות אונס שהיא עצמה עברה כשהייתה נערה בת 14. "תחושתה של מרשתי כי נעשה לה משפט שדה בגלל העליהום התקשורתי", הסבירה עורכת הדין.