ר"מ בריטניה: "מרוצה שהצעירה בקפריסין יכולה לשוב הביתה"

דוברו של ג'ונסון אמר כי הוא שבע רצון מגזר הדין שהוטל על התיירת שהורשעה בתלונת שווא על אונס באיה נאפה, וכי הממשל הבריטי עמד בקשר עם הרשויות בקפריסין. אמה של הצעירה: "חשים הקלה"

זמן צפייה: 03:32

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייחס היום (שלישי) לגזר דינה של הצעירה שהורשעה בגין תלונת שווא כך שנאנסה בקפריסין על ידי ישראלים. "הוא מרוצה מאוד מכך שהיא יכולה לשוב כעת הביתה", אמר דוברו. זאת, לאחר שהחליט בית המשפט במדינה מוקדם יותר שהצעירה תשוחרר היום לביתה וגזר עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים וקנס על סך 140 אירו.

"היו לנו מספר חששות במשך התהליך לגבי הזכויות שלה וזכותה למשפט הוגן, והעלנו זאת בפני הרשויות בקפריסין", ציין דוברו. "נעבוד עם קפריסין ומדינות נוספות כדי להבטיח שמקרה כזה לא יקרה שוב".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, במהלך קמפיין בחירות
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, במהלך קמפיין בחירות | צילום: רויטרס

אמה של הצעירה אמרה לאחר קבלת גזר הדין של בתה, שהורשעה כי בדתה תלונה על אונס מצד צעירים ישראלים בקפריסין: "המשפחה כולה חשה הקלה, אנו מודים לתומכים הרבים והרבות ברחבי העולם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית נידונה ל-4 חודשים על תנאי

דיווח: נשיא קפריסין יחון הנערה הבריטית שהורשעה בבדיית האונס

הצעירה הבריטית תערער על הרשעתה בבדיית האונס: "חוסר היגיון"

הפגנת תמיכה בצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין
הפגנת תמיכה בצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין | צילום: ברכה ברד עמותת כולן

אמה של הצעירה הבריטית לאחר המשפט בקפריסין
אמה של הצעירה הבריטית לאחר המשפט בקפריסין | צילום: רויטרס

עורכי הדין של הבריטית אמרו שיגישו ערעור על גזר הדין בבית המשפט העליון של קפריסין ובוועדה הבין-לאומית לזכויות האדם בהאג.

כחמישים ישראלים וישראליות הגיעו אתמול לאיה נאפה על מנת לתמוך בצעירה, והפגינו מחוץ לבית המשפט עם פעילות נוספות מארגוני נשים מקומיים.

עו"ד אלינור ארזי, מרצה בתחום המשפט, שהגיעה לקפריסין לתמוך בצעירה, אמרה בתוכנית "העולם הבוקר" כי: "נשים שהן נפגעות אונס ועבירות מין, מואשמות בשקר. מלחיצים אותן כשהן נמצאות בפוסט טראומה. לא מדובר בנערה הזאת, אלא במשהו שחוזר על עצמו, ולכן אנחנו פה". לדבריה של עו"ד ארזי, הגשת תלונה "הוא הליך מאוד קשה. נפשית, לא כל אחת יכולה לעמוד בזה, הן יהיו מואשמות וידברו עליהם, וברגע הזה הדרך היחידה שלהן זה לחזור מהתלונה".

תמיכה בצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין
תמיכה בצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הפגינו פעילים ופעילות מול שגרירות קפריסין בישראל. "אי אפשר לשתוק מול העוול האיום שנגרם לצעירה הבריטית. לכן החלטנו באיגוד מרכזי הסיוע לצאת ולהפגין נגד החלטת בית המשפט הקפריסאי ולהביע במקביל תמיכה בצעירה", אמרה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו. "כולי תקווה שקריאות התמיכה שלנו יעודדו את רוחה של הצעירה וכי הצעירים הישראלים שפגעו בה יפנימו שהמעשה שעשו הוא חמור, קשה ופוגעני".

אתמול דווח בעיתון "טיימס" הבריטי כי נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, יחון את הנערה הבריטית אם תקבל מאסר בפועל. בד בבד, בעקבות הרשעת הצעירה, החל בבריטניה קמפיין, המתנהל בין היתר ברשתות החברתיות, תחת ההאשטג BoycottCyprus# המעודד חרם תיירות על קפריסין.