האם מאילת שהטביעה את בנה זוכתה בשל אי שפיות; תישלח לאשפוז

בעקבות חוות דעת פסיכיאטרית, בית המשפט המחוזי קבע כי האם שגרמה למות בנה לא הייתה אחראית למצבה ואינה כשירה לעמוד לדין. היא תתאשפז בבית חולים לבריאות הנפש לתקופה של עד 25 שנים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה היום (ראשון) מחמת אי שפיות את האם מאילת שהטביעה למוות את בנה לפני כחודשיים. זאת, לאור חוות דעת פסיכיאטרית, לפיה האישה לא הייתה אחראית למצבה, ואינה כשירה לעמוד לדין. האם תאושפז בבית חולים לבריאות הנפש לתקופה של עד 25 שנים.

עורכי הדין נתנאל לגמי ואלכסיי גלפגט מהסניגוריה הציבורית, שייצגו את, מסרו כי "מדובר בטרגדיה נוראית. מאז האירוע האם נמצאת במצב נפשי קשה ביותר. אנו מברכים על ההחלטה האנושית ומקווים שהטיפול הרפואי יוכל לסייע לה".

לעוד כתבות בחדשות 13:

בצל הטענות לאי סדרים: ועדת הבחירות מנסה לאתר תקלות בהצבעה

קורבין הודה בהקלטה כי הלייבור התעלמה ממקרי אנטישמיות

השר כץ יקדם חקיקה נגד שביתה ברכבת; הבוקר: שיבושים בקו אשקלון

כזכור, האם, אזרחית אוקראינה שנמצאת בזוגיות עם ישראלי, הטביעה למוות את בנה באמבטיה בביתם שבעיר. מעצרה הוארך מעת לעת, והמשטרה בדקה אם מדובר באישה מעורערת בנפשה, לאור העובדה שניסתה בתקופה האחרונה לשים קץ לחייה.

זירת האירוע באילת
זירת האירוע באילת | צילום: דוברות מד''א

עורך דינה של האם, אייל לביא, אמר לפני כחודשיים בתגובה להחלטה לבדוק את כשירותה הנפשית: "מדובר בטרגדיה משפחתית קשה. לאור מצבה הנפשי, האם נבדקה ונמצא כי היא במצב נפשי קשה מאוד".

יום קודם לכן, מת הילד, לאחר שמאמצי ההחייאה הרבים שביצעו בו הרופאים במשך הלילה, כשלו. גופתו הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. "הפעוט הגיע במצב אנוש כשהוא מונשם. במהלך הלילה נעשו מאמצים להצילו, אך חרף המאמצים הרבים ופעולות החייאה ממושכות נאלצנו לקבוע הבוקר את מותו", אמר ד"ר עימאד אלעמור, רופא ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. "אנו משתתפים בצער המשפחה".

אביו של הפעוט טען כי לא נכח בבית בזמן האירוע וכי האם היא זו שהטביעה אותו. לטענתו, כשחזר וגילה מה קרה זעק לעברה של האם בסערת רגשות: "הרגת את הילד".

"כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן 3 מחוסר הכרה", סיפר אז אבירן אשכנזי, פרמדיק מד"א שהוקפץ לזירה. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וכשייצבנו את מצבו פינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".