חשד לניסיון רצח במצפה רמון: בעל הכה ודקר את אשתו - מצבה קשה

המשטרה איתרה את האישה מתבוססת בדמה, ומסוק מד"א פינה אותה לבית החולים סורוקה. לזוג פעוט כבן שנה וחצי שהועבר אל השכנים בליווי גורמי הרווחה. הבעל נעצר

זמן צפייה: 00:59

חשד לניסיון רצח: אישה בת 31 נדקרה והוכתה הערב (שישי) על ידי בעלה בן ה-45 במצפה רמון והיא פונתה באמצעות מסוק מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה במצב קשה. הבעל נעצר.

המשטרה שהגיעה לבית הזוג, שככל הנראה הגיעו ליישוב לאחרונה, איתרה את האישה מתבוססת בדמה, אחרי שככל הנראה נדקרה באמצעות סכין והוכתה באמצעות מערוך. לזוג פעוט כבן שנה וחצי שוהעבר אל השכנים בליווי גורמי הרווחה. לפני כשנה המשטרה טיפלה באירוע אלימות במשפחה בין בני הזוג בתל אביב

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-2009181855' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='זירת ניסיון הרצח במצפה רמון' kid='1_uszfdt7i' duration='']

פראמדיק מד"א עומר אלמכאוי סיפר: "כשהגענו לרחוב הייתה המולה רבה, שוטרים שהיו במקום ושכנים הובילו אותנו לתוך הדירה. הפצועה שכבה בהכרה מעורפלת עם פציעות בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן תרופות והנשמה ופינינו אותה למסוק מד"א שפינה אותה לבית החולים במצב קשה ולא יציב".

יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה למקרה תקיפת אישה: "הסגר עלול להיות גזר דין מוות לנשים הסובלות מאלימות. הלחצים הנפשיים, המתווספים למצוקה הכלכלית, הם כמו חבית חומר נפץ הממתינה להתפוצץ בקרב משפחות הסובלות מאלימות ביומיום ולעיתם לא רק בקרבן. מאות אלפי נשים בישראל סובלות כיום מאלימות בביתן- הקורונה לא מזניקה רק את גרף התחלואה אלא גם את גרף האלימות. אני שבה וקוראת לממשלת ישראל לעבות את המערך הסוציאלי, קל וחומר בימי הסגר, להקל בבירוקרטיה ולהעביר פעם אחת ולתמיד את התקציבים למאבק באלימות שהובטחו לפני שנים. זה פיקוח נפש של ממש".

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו, התייחסה גם היא לתקרית: "אירוע האלימות הקשה הערב לא יהיה לצערנו מקרה האלימות האחרון בתקופת הסגר. בשעה שבית ישראל יושבים לארוחת חג, חייה של אישה נוספת מצויים בסכנה, כמוהה אלפי נשים חיות בפחד ומתפללות לעבור את החג והסגר הזה בשלום. בתקופת הסגר הקודם שטף גל של אלימות במשפחה את החברה ואם הממשלה לא תפעל עכשיו כדי למנוע אותו, עוד ועוד נשים עלולות לשלם מחיר כבד. בפתחו של הסגר השני, פונות לממשלה להבטיח כי שירותי הרווחה יפעלו במתכונת מלאה ובהיקפים העולים על השגרה- ליזום עבודת שטח בבתים המועדים להפוך לסביבה המסכנת את הנשים וילדיהן וכן בקרב גברים במצוקה, הזקוקים לייעוץ וסיוע".

לפני כיומיים אירע מקרה אלימות קשה כלפי אישה ביום חמישי, כאשר חנין אל-עביד בת ה-27 נורתה למוות בעיר רהט שבנגב. סמוך לשעה 19:00 התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות אירוע ירי בבית ופציעתה של אישה. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירה. אל-עביד הותירה אחריה בת 3, שנמסרה לרשויות הרווחה.

פראמדיק מד"א דני שטרקמן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 30 מחוסרת הכרה עם פציעה קשה בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות אבל מצבה היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה."