דרמה בהולנד: גבר שהורשע ברצח ישראלית - זוכה לאחר שנתיים

כמעט שלושה עשורים חיכתה משפחתה של מרים שרון לפתרון התעלומה, עד שב-2017 הורשע דניאל אמונה ברצח. על אמונה נגזרו 14 שנות מאסר, אך כעת בשל היעדר ראיות מספקות בית המשפט הפך את פסק הדין

מרים שרון, דניאל אמונה
מרים שרון, הישראלית שנרצחה ב-1990 | צילום: משטרת הולנד

שנתיים לאחר שהורשע ברצח מרים שרון, בית המשפט בהולנד הפך היום (שישי) את הכרעת הדין נגד הישראלי דניאל אמונה. זאת לאחר שקיבל את ערעורו של אמונה, בן ה-57, שטען כי לא היו ראיות מספקות על מנת להרשיעו.

תחילת המקרה ב-1990, אז התגלתה גופתה של מרים שרון בת ה-39 בדירתה בהאג. שרון עזבה את ישראל כעשור קודם לכן ונישאה לאמן מקומי. השניים חיו יחד מספר שנים, ובטרם התגרשו נולדו להם שני ילדים. במשך קרוב לשלושה עשורים חיכתה משפחתה של שרון למציאת הרוצח ולפיתרון התעלומה, עד שב-2017 נעצר דניאל אמונה.

מעצרו התאפשר בשל התאמת דנ"א מדגימה שנלקחה מבדלי סיגריות ומספריים שנמצאו בזירה – בהן על פי החשד השתמש הרוצח כדי לחתוך את כבלי הטלפון של שרון. במשטרה ההולנדית חשדו כי הרצח בוצע על ידי אמונה ואיש פשע ישראלי נוסף – שבזמן הפענוח כבר הלך לעולמו.

ב-2017, כאמור, נעצר אמונה, נשפט והורשע. הוטלו עליו 14 שנות מאסר, גזר דין שעורר את זעם משפחת שרון, שסברה שמדובר בעונש מקל ביחס לסעיף ההרשעה. כעת, לאחר ההרשעה, בתה אמרה לעיתונות ההולנדית כי אף גורם רשמי לא יצר קשר עם משפחתה כדי להסביר את הפיכת הדין. "זה לא הוגן", אמרה. "עברנו כל כך הרבה, וזה מרגיש כאילו שלוש השנים האחרונות היו לחינם".