נדחתה תביעת מירי רגב נגד חדשות 13: תשלם 25 אלף שקלים

שרת התרבות והספורט הגישה תביעת דיבה בגין הקלטות שחשפו כיצד נבחר משרד הפרסום יהושע TBWA ללא מכרז, עבור קמפיין. "האזנה לקלטת מעלה כי לציבור יש עניין משמעותי לדעת" • צפו בתחקיר

זמן צפייה: 01:01

בית המשפט דחה היום (חמישי) את תביעת הדיבה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, נגד כתבי חדשות 13, ספי עובדיה וברוך קרא. התביעה הוגשה בעקבות פרסום הקלטות שיחות ועידה בין השרה ליועציה ואנשי לשכתה, לפני כארבע שנים, בהם נשמעו משוחחים על העברת שני מיליון וחצי שקלים למשרד הפרסום יהושע TBWA תמורת קמפיין "לא לדאוגוסט" ללא מכרז.

בית המשפט קבע שרגב תשלם 25 אלף שקלים לנתבעים. השופט עבאס עאסי כתב בדברי ההסבר: "סבורני שהאזנה לקלטת מעלה כי לציבור עניין משמעותי לדעת אודותיו. מההקלטה עולה כי רגב ויועציה מעוררים שאלות וקשיים בנוגע לחוקיות ותקינות ההתקשרות עם יהושע".

מירי רגב
מירי רגב | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"תכיני עצמך לקבר": תושב דימונה נעצר בחשד שאיים על מירי רגב

הקלטות יועץ מירי רגב: כך פעלה השרה נגד מדיניות נתניהו

בועת הקנאביס: החברות ששוות מיליונים – לפני שנטעו שתיל אחד

לפני כארבע שנים פרסמו עובדיה וקרא תחקיר בו נשמעת השרה ויועציה דנים בבחירה במשרד הפרסום יהושע TBWA להפקת סרטונים עבור קמפיין "לא לדאוגוסט", ללא מרכז, והניסיונות, לכאורה, לתאם גרסה שתבהיר מדוע המשרד הממשלתי העביר מיליוני שקלים לפרסומאי רמי יהושע, ולא פעל כנדרש.

רמי יהושע
רמי יהושע | צילום: חדשות 13

בשיחת הוועידה נשמע יוסי שרעבי, מנכ"ל המשרד, אומר: "למה בחרנו ברמי יהושע. אנחנו מסבירים שהיה סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום. השרה ביקשה..". רגב קטעה אותו בשלב זה ואמרה: "לא, לא טוב. תשובה רעה". שרעבי ממשיך ואומר בצורה ברורה: "עשינו דיון משפטי קצר, והתברר שהטיעון שלנו לא כל כך מחזיק מים מהבחינה המשפטית".

בהמשך של אותה שיחת ועידה, נשמעים גם מאיר סויסה, יועץ התקשורת של רגב, גיא אטיאס, ראש אגף התקציבים במשרד החינוך ועו"ד שרון עופרה, מהלשכה המשפטית. סויסה נשמע אומר: "זה דרש מרכז או לא?". אטיאס אומר בתגובה: "לשמוע רעיונות לא דורש כלום". על כך, משיב סויסה: "ישאלו אותנו, למה שלא תתנו לעוד משרדים הזדמנות להציע את מרכולתם?". לאמירה זו הגיבה עו"ד עופרה: "הבאנו אנשים שהם שותפים שלנו בעבודה".