עתירה לבג"ץ נגד מירי רגב: יש לדרוש מאל-על לפעול בשבת

אחרי שתי טיסות שהפעילה בשבת עבור הבאת לוחמים שקיבלו צו 8 לישראל, עתירה הוגשה נגד שרת התחבורה בדרישה שתחייב את חברת התעופה לפעול בשבתות - לטובת הטסת חיילי מילואים וציוד ביטחוני ורפואי כחלק מהמאמץ המלחמתי

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עתירה הוגשה לבג"ץ נגד שרת התחבורה, חה"כ מירי רגב, בדרישה לחייב את השרה לדרוש מאל-על להפעיל טיסות בשבת, לשם קיום טיסות חילוץ ושינוע ציוד לוגיסטי - כך נודע היום (ראשון) לחדשות 13. בג"ץ חייב את המדינה להשיב עד מחר.

העתירה, שהוגשה על ידי עו"ד מאיר הלר, הגיעה לאחר שאל-על כבר קיבלה באמצע השבוע מכתב מראש רשות התעופה האזרחית, שמואל זכאי, ובו בקשה לטוס בשבת ועל כן היא אישרה שתי טיסות בשבת עבור מחזיקי צו 8. הצורך הקיים הוא בהטסת אנשים רבים שרוצים להגיע לארץ, וכן בהטסת ציוד מחו"ל והוצאת אזרחים זרים בהתאם על פי הנחיות מדינתם.

אל על
מטוס של חברת אל על | צילום: דוברות אל על

כזכור, שרת התחבורה מירי רגב הוציאה מכתב למנכ"לי חברות התעופה: דינה בר טל, מנכ"לית אל-על; אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר וגדי טפר, מנכ"ל ארקיע ובו היא מורה להם להפעיל טיסות בשבת, זאת "כחלק מהמאמץ המלחמתי". במכתב נכתב כי "ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה. קיים צורך דחוף להחזיר הביתה אזרחים ישראלים מחו"ל: חיילי מילואים, משפחות נעדרים, חולים, צוותים רפואיים וכן ציוד למערכת הביטחון וציוד רפואי. על כן, אבקשכם להפעיל את חברות התעופה במהלך כל ימות השבוע, כולל בשבת. בהזדמנות זו אבקש להודות לכם ולכלל הצוותים על ההירתמות וההתגייסות למאמץ המלחמתי".