פרטים חדשים בתיק 1000: "נתניהו הציע למילצ'ן להיות מועמדו לנשיאות"

בריענון הזיכרון שנערך להדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים, נחשפו הפתרונות שהציע רה"מ לשעבר לבעיית אשרת השהייה של מילצ'ן - בהם מינוי לקונסול של כבוד בארה"ב ומועמדות לנשיאות המדינה. עוד חשפה קליין כי נתניהו ביקש ממילצ'ן שיעסיק אדם שעבד במעון רה"מ ואמר לה: "אם תקחו אותו - אני מוכן להפסיק לקבל סיגרים"

זמן צפייה: 01:50

הדס קליין, שהייתה העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן והיא העדה המרכזית ב"תיק 1000", תיק טובות ההנאה שניתנו לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בזמן כהונתו, סיפרה בריענון הזיכרון שלה פרטים שלא סיפרה קודם לכן, כך נחשף הערב (ראשון) לראשונה במהדורה המרכזית.

כך למשל, חשפה קליין כי כאשר לא אושרה חידושה של אשרת השהייה של מילצ'ן בארצות הברית, נתניהו העביר למילצ'ן באמצעות ראש הלשכה שלו שני רעיונות - אחד מהם היה למנות את מילצ'ן לקונסול כבוד בלוס אנג'לס, מה שיפטור אותו מהצורך באשרה. הרעיון השני שהציע נתניהו למילצ'ן הוא שהוא יהיה מועמדו לנשיאות המדינה - מה שגם כן, פוטר אותו מהצורך בוויזה לארצות הברית.

בנימין נתניהו מגיע לביהמ''ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר
בנימין נתניהו מגיע לביהמ''ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר | צילום: ראובן קסטרו

עוד מסרה קליין במסגרת ריענון הזיכרון כי נתניהו לחץ על מילצ'ן לקבל לעבודה עובד לשעבר של בית ראש הממשלה בשם עידן. כשהדבר לא יצא לפועל, נתניהו שוחח עם קליין ואמר לה, לטענתה, בהומור: "אם תקחו אותו לעבודה אני מוכן להפסיק לקבל סיגרים". הדבר מגיע במסגרת מספר דוגמאות שמביאה קליין, על מודעותו של נתניהו, לטובות ההנאה שקיבל ממילצ'ן.

קליין הוסיפה בעדותה, כי במקרים מסוימים היה נתניהו יוצא מדיונים מקצועיים כשמילצ'ן היה מתקשר אליו, כדוגמה למערכת היחסים בין השניים, והיכולת של מילצ'ן להשפיע על נתניהו.

בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס