"היא צריכה לבקש ממני סליחה": תמלילי חקירות מיכה ואצילי נחשפים

אחרי שנחשפו ההתכתבויות בין שני הכדורגלנים הבכירים לפני ואחרי המפגש עם הקטינות, כעת מוצגות הגרסאות שלהם במשטרה לפרשה. ההסבר שלהם לשיחות על הסמים, למה כינו את הקטינות "ילדות" - ואיך ניסה כדורגלן בכיר לשכנע את אחת הקטינות שלא להתלונן במשטרה. "תדאגי שלא יגישו תלונה. זה יהרוס לו את החיים" • חלק שני

זמן צפייה: 13:37

מאז התפוצצה פרשת הכדורגלנים והקטינות לפני כשנתיים, עומר אצילי ודור מיכה כמעט לא ענו על שאלות בנושא. הם הסתפקו במעין התנצלות באינסטגרם שתכשיר את החוזים שלהם במכבי חיפה ובהפועל באר שבע, ולמעשה, התחמקו מהשאלות הקשות, אבל הערב (חמישי) חשפנו במהדורה המרכזית את הגרסה שסיפקו השניים במשטרה - התגובה הראשונה שלהם לפרשה. תחקיר חדשות 13 - החלק השני.

ביוני 2020 התפוצצה הפרשה כאשר אצילי ומיכה, אז תחת צו איסור פרסום על שמם, זומנו לחקירה באזהרה במשטרה. החוקרת שאלה את אצילי אם הוא לא מתחרט, והוא השיב: "בקשר לבנות? היא הרסה לי את החיים, היא צריכה לבקש ממני סליחה, היא הרסה לי את החיים, את הקריירה, את הבית, היא שיקרה לי".

בהודעת ההתנצלות שפרסם דור מיכה בחשבון האינסטגרם שלו לאחר המקרה כתב: "ערכתי חשבון נפש עמוק עם עצמי במטרה להבין איפה אני כשלתי בדרך. הייתי צריך לנהוג בזהירות יתרה מתוקף היותי דמות מוכרת ומודל לחיקוי לצעירים רבים, ולכן אני מצטער אם היו כאלה שהתאכזבו".

אבל לאחר שהציגה בפניו החוקרת כי היא אינה שומעת ממנו חרטה או משהו שמזכיר את זה, מיכה אמר: "עם כל הכאב על הבנות האלה, אני מרגיש שאני זה ששיקרו לו. אני זה שיכולים להיהרס לו החיים בגלל הדבר הזה. קשה לי לרחם על שתי בחורות שפשוט שיקרו לי".

שני הכוכבים הגדולים, אחד מהם אז בן 27, נשוי ואב לילד, והשני בן 28 - לא רק שהם לא מצטערים, הם בוחרים להפיל את התיק על שתי הנערות, קטינות בנות 15 וחצי. מבחינתם, הן כמובן האשמות, ואילו הם - הקורבן.

דור מיכה ועומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | צילום: shutterstock

גם החוקרים והחוקרות במשטרה לא ממש הצליחו להבין מה ידעו השניים על גילן של שתי הקטינות. על אף ששתי הנערות לא אמרו את האמת על גילן, כפי שטענו אצילי ומיכה, הן מעולם לא הציגו לשניים תעודות זהות, כפי שהשחקנים טענו. לאורך כל הדרך, מהשלב הראשון של ההיכרות ועד לערב עצמו, נראה שאצילי ומיכה לא היו בטוחים באשר לגילן האמיתי.

החקירה מלמדת שיש כאן משהו עמוק הרבה יותר. אצילי עצמו מודה בחקירה שחשב שהן משקרות: "חשבתי שהן טיפה משקרות בגיל, לא האמנתי בחיים שהן מתחת ל-16". עם זאת, בערב המפגש, הבנות שינו את גרסתן באשר לגילן, אבל גם זה לא הפריע לשני השחקנים להמשיך כרגיל.

אצילי מודה בחקירה שחשב שהן משקרות לגבי גילן
אצילי מודה בחקירה שחשב שהן משקרות לגבי גילן

במהלך התכתבות באינסטגרם בין דור מיכה ואחת משתי הקטינות בערב שלפני המפגש מיכה שאל: "רגע, אתן חוקיות, כן?", הקטינה השיבה לו: "אני בעוד שלושה שבועות והיא בעוד חודש". מיכה הוסיף: "אז נחכה חודש", והקטינה הגיבה בחזרה: "פשוט נתעלם מהגיל בחודש הקרוב, ונצא בשלישי". "אין לאן לצאת, זה רק ישיבה אצלי בבית, אם בא לכן", כתב מיכה ונענה: "הכי טוב".

כזכור, מיכה המוטרד מתייעץ עם חברו - שחקן בכיר בנבחרת ישראל. "דאגתי לנו כנראה למשהו פגז. שומע? יש לי שלושה פגזים לא מהעולם הזה. רוצות לבוא בשלישי. הבעיה שהן רק עוד חודש בנות 18, מה אומרת החוקה?" השחקן הבכיר השיב: "השם ישמור אותנו, ספק גדול. שלח לי שם של אחת מהן שנבין אם זה שווה את זה".

התכתבות בין מיכה לכדורגלן נבחרת ישראל
התכתבות בין מיכה לכדורגלן נבחרת ישראל

יומיים לאחר מכן, כששתי הנערות מגיעות לביתו של מיכה, מתפתחת שיחה. בחקירה הכדורגלנים מספרים שהנערות אמרו להם שהן צעירות יותר, בכיתה י"א, ובנות 17 וחצי: "שאלתי אותן מתי הן מתגייסות", אמר מיכה בחקירה, "שאלתי מה הולכות לעשות בצבא, אחת מהן אמרה 'אנחנו עוד לא מתגייסות, אנחנו בכיתה י"א'. לא זוכר מי אמרה את זה, 'אנחנו בנות 17 וחצי'". החוקרת השיבה לו: "יפה, איך ירדת מ-17 ואחד עשר חודשים ל-17 וחצי?".

"לא ירדתי, סיפרתי את זה גם מקודם שהיא אמרה לי שהיא בכיתה י"א, בת 17 וחצי", ענה מיכה. "מה חשבת לך שיקרה עם שתי קטינות מתלהבות מסלב מפורסם?", שאלה החוקרת, ומיכה השיב לה: "לא ידעתי שהן קטינות". החוקרת שואלת את מיכה איך לא ידע שהן קטינות, הרי שהוא לא נתן להן אלכוהול בגלל הגיל שלהן. מיכה השיב: "מה זה קטינות? 16 או 18?".

החוקרת לא מוותרת ומבקשת לעבור להתכתבות אחרת. "ב-5.5.20 אתה כותב לחברים שלך: 'ערב עם 2 קטינות היום אמא'לה' - למה אתה מתכוון שאתה מכנה אותן קטינות?". מיכה השיב: "הכוונה מתחת ל-18". החוקרת ממשיכה להקשות ומזכירה שבבית שלו התפתח שיח על סוגיית הגיל שלהן בהקשר של גיוס לצבא. "ואז הבנות מספרות שהן בכיתה י"א", היא אומרת, "זה לא נראה לך קצת חשוד, כל עניין הגילים באותו רגע?". על כך ענה מיכה: "לא, להפך. היא אמרה לי שהיא בכיתה י"א ושהן בנות 17 וחצי".

דור מיכה במהלך החקירה על השימוש במונח ''ילדות''
דור מיכה במהלך החקירה על השימוש במונח ''ילדות''

"אז למה עומר זורק באוויר 'אני מקווה שאתן בנות 16 לפחות'?", שאלה החוקרת, ומיכה ענה לה: "הוא לא זרק את זה באוויר". בשלב הזה, החוקרת מציגה למיכה סרטון שבו הוא אומר לחבריו "עכשיו הלכו שתי הילדות בנות ה-17 וחצי, מקווה שזה חוקי". לאחר הסרטון החוקרת שאלה את מיכה: "למה אתה קורא להן ילדות?", מיכה השיב: "אמרתי לך שזה ביטוי, בת 23-22 אני קורא ילדות".

החוקרת שוב שואלת: "למה אתה אומר להם 'אני מקווה שזה חוקי'?", ומיכה ענה: "לא יודע, כנראה אם זה חוקי להינות ככה". מיכה ממשיך ומסתבך כשנשאל על המודעות לגיל של הנערות: "אני לא איל גולן", הוא אומר לחוקרת, "מעולם לא רציתי להגיע למצב זהה למצב של איל גולן, אני לא הוא. תמיד נזהרתי ומאז הפרשה הזאת אני נזהר אפילו יותר". הוא נשאל על ידי החוקרת "מה סל הכלים שלך שבו אתה נעזר?", ומשיב: "תמיד מוודא את הגיל". לאחר שנשאל על ידי החוקרת איך הוא מצליח לוודא את הגיל הוא אומר: "אחת השאלות הראשונות שאני שואל, מוודא את הגיל".

בניגוד לטענות שהושמעו אחרי חשיפת הפרשה, אצילי מודה בחקירה כי השתיים לא הציגו מעולם לשחקנים תעודות זהות מזויפות. החוקרת שאלה את אצילי: "עלו טענות על הבנות שהם הציגו לכם תעודות זהות מזויפות ודברים כאלה, האם זה נכון?". אצילי משיב בשלילה. "אתה יודע מה המקור של זה", שאלה החוקרת, והוא השיב: "לא, אני לא יודע. את לא מפתיעה אותי, קראתי על זה באינטרנט".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2807222035' autoplay='0' credit='' desc='פרשת הכדורגלנים והקטינות: היום שאחרי' poster='' kid='1_gx4fsn34' duration='']

"תדאגי שלא יגישו תלונה. זה יהרוס לו את החיים"

חומר החקירה מעלה עוד שתי שאלות קשות שנותרו לא פתורות באשר לשני כדורגלנים נוספים - אחד מהם בכיר בליגת העל באותה תקופה. יומיים לאחר המפגש בין השחקנים לנערות, הכדורגלן הבכיר שהיה גם הוא בקשר עם אחת הקטינות שולח לה הודעה: "אני על הפנים, כנראה הגזמתי. שתיתי קצת יותר מידי. את בת 15?", והיא עונה לו: "איך הגעת לזה שאני 15?". הוא כותב לה: "אני זוכר שזרקו לי משהו פעם. תגידי לי שהם טעו", והקטינה עונה: "טעו, אבל לא בהרבה. מי זרק לך?". לאחר מכן, הכדורגלן הבכיר שאל: "אז בת כמה את?". הקטינה ענתה לו: "17", והכדורגלן השיב: "משמעותי. משכנע את עצמי".

בתיעוד אחר שהגיע לידי חדשות 13, רגע אחרי חשיפת הפרשה, בשעות הכי קריטיות של החקירה, כדורגלן אחר, חברם של אצילי ומיכה, מנסה לשכנע את אחת הקטינות שלא להגיש תלונה במשטרה. החבר כתב לאחת הקטינות: "המשטרה רק מחפשים לעשות אש ובלאגן", והקטינה השיבה לו: "אני לא מתכוונת להגיש תלונה, אבל הכל תלוי בהורים". החבר ממשיך: "ברור, זה הבעיה. שההורים שלך בתוך זה, זה יהרוס להם - לאצילי ומיכה את החיים". הקטינה השיבה: "כן", והחבר של הכדורגלנים הזהיר אותה: "אני מכיר את אצילי, הוא חבר טוב ולא צריך להגיד לך מה הסטטוס שלו, תדאגי שלא יגישו תלונה. זה יהרוס לו את החיים".

כדורגלן אחר, חברם של אצילי ומיכה, מנסה לשכנע את אחת הקטינות שלא להגיש תלונה במשטרה
כדורגלן אחר, חברם של אצילי ומיכה, מנסה לשכנע את אחת הקטינות שלא להגיש תלונה במשטרה

כפי שחשפנו אמש בחלק הראשון של התחקיר, במהלך שיחה ביניהם מתכתבים אצילי ומיכה על האפשרות להצטייד בסמים לקראת המפגש עם הקטינות. דור מיכה כתב לאצילי: "אני בעד להביא קצת אבקה, אבל תלוי בך אם בא לך", אצילי עונה: "אין לי בעיה, אבל לא עם הבנות, אין להן 18. אני מפחד פתאום יאכלו סיבוב, כיתה י"ב, עזוב אותך". מיכה ענה לו: "אז עזוב, נשאיר את האבקה ליום אחר".

לחוקרת לא היה ספק שמדובר בקוקאין, בעוד שלשניים היה הסבר אחר: "איזה אבקה טבעית שלוקחים לפני יחסי מין, גם הגבר וגם של האישה, דיברו על זה בקבוצה, וזה משפר את יחסי המין, אבל לא לקחנו את זה". לאחר שנשאל מה השם של האבקה, אמר מיכה: "לא יודע, אבל זה משהו שדיברנו עליו באימון". החוקרת התעקשה שמדובר בסמים, ומיכה השיב: "אני לא נוגע בסמים".

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

החוקרת לא קנתה את ההסברים של מיכה, והיא בטוחה שהוא לא דובר אמת. היא ממשיכה ומקשה עליו: "בתכנון שלך היה לערב גם סמים ולא רק אלכוהול, רק שעומר מפחד בגלל שהבנות קטינות, שלא תסתבכו". מיכה ענה: "את יכולה לעשות לי עכשיו בדיקת סמים, לא יודע מאיפה משיגים סמים".

"בהמשך השיחה עומר אומר לך: 'אבל זה מפחיד, הן ילדות, לא יודע אם אפשר איתן סמים ודברים כאלה", מזכירה לו החוקרת, ומיכה טוען שהכוונה הייתה "שאפשר להתרסק איתן עד הבוקר. לעשות לילה ארוך כי מהתחושה שלי זה בנות שעושות סמים". "לאחר מכן אתה כותב: 'אלכוהול, ישיבה טובה, אני בעד להביא קצת אבקה תלוי בך אם בא לך'", ממשיכה החוקרת, "אתה עדיין רוצה לומר לי שלא השקית את הבנות באלכוהול? פתאום אלכוהול נשמע פחות חמור מלהביא לבנות קוקאין".

חקירת דור מיכה במשטרה
חקירת דור מיכה במשטרה

"לא השקיתי ולא רציתי להביא סמים. לא נוגע בסמים", ענה מיכה, ובשלב הזה החוקרת עוברת לאצילי ומציגה לו את מה שכתב למיכה. לאצילי יש הסבר קצת אחר: "לא יודע אם אפשר - התכוונתי לסקס, וסמים התכוונתי שהן עושות". החוקרת לא מוותרת: "ממה שאני מבינה, אתם מדברים באופן ברור על להביא סמים לילדות. זה אומר שגם הבנתן שהן צעירות וגם שהתכוונתם להביא סמים". אצילי השיב: "זה לא נכון, לא התכוונו להביא סמים. הסיבה שאני קורא להן ילדות היא שהן מתחת ל-18".

חומרי החקירה מעלים שוב ושוב אינדיקציות לכך שאצילי ומיכה סיפקו אלכוהול לקטינות וכי הערב כלל גם משחק שתייה. למרות זאת, באופן תמוה, גם התיק בעבירה הזו נסגר - ובפרקליטות אפילו סירבו למסור באיזו עילה. החוקרת שאלה את מיכה: "על פרט המידע הזה (צריכת אלכוהול מותרת מעל גיל 18) אתה לא צריך לעשות מחקר בגוגל ובקרב הקבינט החברתי שלך?". מיכה השיב: "לא, את זה ידעתי".

חקירת עומר אצילי במשטרה
חקירת עומר אצילי במשטרה

החוקרת הוסיפה: "אני אומרת לך שמחומר החקירה עולה שאחרי שהבנות אכלו סושי, התחלתם לשחק משחק שקוראים לו 'שוואזי' בסלון, ארבעתכם". מיכה הכחיש וטען: "לא שיחקתי שום משחק. לא מכיר את המשחק הזה בכלל". החוקרת התעקשה: "אני אומרת לך שלגרסת הבנות שיחקתם 'שוואזי', כאשר כללי המשחק היו שמי שמפסיד שותה שוט של אלכוהול. תגובתך?". מיכה ענה: "משקרות", אלא שאצילי הציג גרסה שונה.

לאחר שהחוקרת הקריאה בפני אצילי את עדותן של הקטינות על המשחק, אצילי אמר: "אז יכול להיות ששיחקנו ב'שוואזי' הזה. לא זוכר מה היה ה'שוואזי' הזה. שיחקנו בו לאיזה מטרה". החוקרת ממשיכה להקריא על האלכוהול מהעדות של הקטינה ואצילי השיב: "איזה שטויות. לא היה אלכוהול ולא היו משחקי להוריד בגדים". החוקרת: "אני מראה לך תמונה של דור שצילם לקבוצה בו רואים את שתי הבנות בשולחן עם שוטים". אצילי: "אז אולי שתינו כמה צ'ייסרים, אולי אחד". בשלב הזה החוקרת מזכירה לו כי בעדות שלו הוא לא אמר ששתה צ'ייסר, והוא טוען ששכח..

פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה
פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

התיק אמנם נסגר מחוסר אשמה, אבל השיחות בין אצילי ומיכה בזמן אמת, והעדויות שלהם במשטרה, מעלות לא מעט שאלות ולא רק בפן המוסרי. הקטינות האלה כנראה יישאו עמן את הטראומה הזו כל החיים, בזמן שהשחקנים חזרו למסלול ומנסים לייצר תמונה שלפיה הם הקורבנות בפרשה.

החומרים שהצגנו הערב, כמו גם אלה שהוצגו בחלק הראשון של הכתבה, כנראה לא יובילו לפתיחה מחדש של החקירה, אבל הם בהחלט מספרים את הסיפור כמו שהוא. מצד אחד, שני גברים בשנות ה-30 לחייהם, שבין אימון למשחק היו עסוקים בציד, ובצד השני - שתי נערות קטינות שהיוו בעבורם טרף קל ותו לא. ואם למישהו זה לא היה ברור עד עכשיו, אז השחקנים היו החשודים והקטינות - הן הקורבנות.