היועמ"שית לנתניהו: "חשש לניגוד עניינים, אל תעסוק בשינויים מערכת המשפט"

גלי בהרב-מיארה שלחה מכתב לראש הממשלה, על רקע טענות לניגוד עניינים בשל מעורבותו ביוזמות החקיקה לשינויים במערכת המשפט. עוד היא הוסיפה כי מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים

זמן צפייה: 00:32

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא שלחה אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין יישום חוות הדעת למניעת ניגוד עניינים שנערכה לו בתקופת כהונתו הקודמת, ביחס ליוזמות לשינויים במערכת המשפט.

מכתב היועמ"שית גובש, בין היתר, על רקע פניות שהתקבלו ומעלות טענות בדבר חשש לניגוד עניינים בשל מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות האמורות, ועל רקע תמונת מכלול יוזמות החקיקה בנושא. עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפטו לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד הוסיפה בהרב-מיארה כי מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות. יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, שאושרה ע"י בהרב-מיארה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה.