"כולם ידעו מי הוא": עלייתו ונפילתו של העבריין שחוסל במקסיקו

בן סוטחי נורה למוות כמו בסרטים: לעיני המצלמות ומטווח אפס. שמו נקשר בחיסול עבריינים בשנות ה-90, ולאחר שסירב להסגיר ע"י מי נשלח - הפך לשם דבר בעולם התחתון. "הייתה עלייה לרגל לביתו"

זמן צפייה: 13:31

העבריין הישראלי בן סוטחי נורה למוות ביום רביעי כמו בסרטים: לעיני מצלמות האבטחה ומטווח אפס. החשודה בחיסול, אספרנסה גוטיירז, ירתה למוות בשני הישראלים שסעדו במסעדה האסייתית במקסיקו סיטי, ובכך הביאה לקיצה את הקריירה של אחד מראשי הפשע החזקים בישראל.

בשנות התשעים נקשר שמו של סוטחי בחיסול עברייני צמרת. בין היתר, היה סוטחי אחד מהגורמים המרכזיים בחיסולו של מני אסלן, בנו של העבריין יחזקאל אסלן ב-1997. האחים מקייטן, שנשלחו לחסל את אסלן, נעצרו – ואחד מהם הפך לעד מדינה וקשר את סוטחי למעשה. כתוצאה מכך, סוטחי נעצר ונשפט, ולאחר שלא הסכים לומר מי שלח אותו לחסל את אסלן – נשלח ל-16 שנות מאסר.

שמו של סוטחי ומעמדו נשמרו גם כאשר ריצה את עונש המאסר. "גם במשטרה, גם בעולם התחתון ידעו מי זה בן סוטחי. כשהוא יצא מהכלא הייתה עלייה לרגל לבית שבו הוא התגורר", סיפר אלי סניור, כתב הפלילים של ידיעות אחרונות. "העובדה שהוא ישב בכלא הישראלי שנים ארוכות, ועוד לפני כן הוא היה בבריחה, כל אלו לא גרמו למעמדו להתערער – ההפך הוא הנכון".

עוד בחדשות 13:

מחסלת בפיאה בלונדינית וגלוק: שני ישראלים נורו למוות במקסיקו

רצח הדי-ג'יי הישראלי במקסיקו: "חמושים נכנסו – ופתחו בירי"

"הצליח ברחבי העולם": הדי-ג'יי הישראלי רונן דהן נרצח במקסיקו

בן סוטחי
בן סוטחי | צילום: באדיבות ידיעות אחרונות ו- ynet

כאמור, אתמול נורו למוות שני ישראלים, בן סוטחי ואלון אזולאי, בבירה מקסיקו סיטי – כך על פי דיווחי הרשויות במדינה. משרד החוץ אישר כי שני ישראלים נורו למוות, ומסרו כי ממלא מקום קונסול ישראל במקסיקו, אלי לוי, יצא למקום האירוע ופועל מול הרשויות לבירור זהות הנפגעים. הרשויות במקסיקו מעריכות כי ייתכן וסוטחי היה קשור להסגרה של מקורבו ארז אקרישבסקי, שנעצר לפני יומיים במקסיקו לאחר שהיה מבוקש בישראל במשך 18 שנה.

סוטחי, ששוחרר לאחרונה מהכלא הישראלי, נחשב לאחד היריבים הגדולים של ארגון הפשע מוסלי, אחד הארגונים הגדולים בארץ. ביריבות בין שני הארגונים נהרגו בשנה האחרונה עוזי בר ציון ואלעד סרדיניוף בפיצוץ רכבם בשכונת התקווה שבתל אביב. באירוע שנחשד כפעולת תגמול שהתרחש בחניון ברמת גן, נורה למוות שרון דדון מהארגון היריב.

על פי דיווחים במדינה, החשודה בירי היא אספרנזה גוטיירז רוג'נו בת ה-33. לטענתה היא הכירה את אחד הישראלים דרך הפייסבוק והשניים החלו קשר רומנטי, אך לאחר שגילתה כי הוא בגד בה החליטה לנקום ורכשה נשק בכ-7,000 פסו, כ-600 שקלים. בהמשך התוודתה והודתה כי נשכרה כמחסלת ולא היה ביניהם כל קשר רומנטי. החשודה הצליחה לגייס שני אנשים שעזרו לה עם תכנון הנקמה, אשר הצליחו להימלט מהמשטרה.

האישה החשודה ברצח במקסיקו
האישה החשודה ברצח במקסיקו | צילום: חדשות 13

אזולאי וסוטחי נורו למוות בזמן שישבו במסעדה במקסיקו סיטי. על פי הדיווחים, אישה בפיאה נוכרית בלונדינית ישבה במרחק כמה שולחנות מהם, ובשלב מסוים התקרבה, ירתה בהם חמש פעמים באקדח – ונמלטה.

במהלך ניסיון המילוט נתקלו החשודה ושניים מעוזריה במשטרה, פתחו לעברם בירי חסר הבחנה, ונמלטו מהמקום. באירוע, שהתרחש ביום רביעי בשעות אחר הצהריים, נפצעו עוד שני בני אדם, אחד מהם במצב קשה.