עתירה להסגרה בחשד לאונס: נעצר שגריר מקסיקו לשעבר לאונסק"ו

אנדרס רומר סלומיאנסקי, לשעבר שגריר מקסיקו לארגון המורשת של האו"ם, שעל שמו אף נקרא רחוב ברמת גן, נעצר בעקבות עתירה להסגרתו בשל חשד שאנס נשים במקסיקו סיטי. בעבר תמך סלומיאנסקי בישראל בהחלטה באונסק"ו שקבעה כי אין קשר בין העם היהודי להר הבית ולכותל - ופוטר

אנדרס רואמר סלומיאנסקי
אנדרס רואמר סלומיאנסקי | צילום: חדשות 13

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להסגרתו של אנדרס רואמר סלומיאנסקי, לשעבר שגריר מקסיקו לאונסק"ו, החשוד שאנס נשים במקסיקו סיטי. בעקבות בקשת ההסגרה - הוא נעצר. כמו כן, הוגשה בקשה למעצרו עד החלטה סופית בעתירת ההסגרה.

מקסיקו ביקשה ביוני 2021 מישראל לעצור ולהסגיר לידיה את סלומיאנסקי, לאחר שלפי החשדות נגדו הוא תקף מינית נשים ונמלט לישראל - שלה אין הסכם הסגרה עם מקסיקו. שהותו בישראל נחשפה בתחקיר "הצינור" במאי 2021. בשל החשדות נגדו, הוציא האינטרפול צו מעצר לסלומיאנסקי.

"ביקשנו מהמדינה שבה הוא נמצא להסגיר אותו ולהביאו בפני שופט בהקדם האפשרי", אמרה התובעת הכללית של מקסיקו. "אנו מקווים שנוכל להעמידו לדין בקרוב".

אנדרס רואמר סלומיאנסקי
אנדרס רואמר סלומיאנסקי | צילום: חדשות 13

ברמת גן נקרא רחוב על שמו של סלומיאנסקי, לאחר שזה התנגד להחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל ולקשר בין העם היהודי לכותל המערבי ולהר הבית, בהצבעה שנערכה בארגון המורשת של האו"ם, כפי שהתבקש על-ידי מדינתו - ופוטר בשל כך. עם פרסום החשדות החמורים נגדו - שונה שם הרחוב.

שלט הרחוב על שם אנדרס רואמר סלומיאנסקי ברמת גן
שלט הרחוב על שם אנדרס רואמר סלומיאנסקי ברמת גן | צילום: חדשות 13

עד כה, הוצאו נגדו שני צווי מעצר על-ידי שופטים מקסיקנים, לאחר יותר מ-60 תלונות שהוגשו. בתחילה רומר דחה על הסף את הטענות נגדו בפוסט שפרסם ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), אך מאוחר יותר מחק את דבריו.