המשטרה נערכה למעצר של משי זהב; המכתב שהשאיר - לא כלל חרטה

גורם בכיר במשטרה אמר לחדשות 13 שבאופן נדיר הוצבו תצפיתנים מחוץ לביתו של יו"ר זק"א וכן בוצעו לו האזנות • פרסום ראשון: המכתב שנמצא בידי המשטרה לא כולל לקיחת אחריות למעשים המיוחסים לו

זמן צפייה: 12:46

במכתב שיו"ר זק"א יהודה משי זהב השאיר לפני שניסה לשים קץ לחייו הוא לא לקח אחריות על הפגיעות המיניות שלפי עדויות רבות ביצע ולא הביע חרטה על המעשים שבוצעו לכאורה - כך פורסם הערב (חמישי) לחדשות 13. במכתב שנמצא בידי המשטרה, שאורכו שני עמודים, הוא התייחס לחלק מהתלונות וטען כי מדובר בעלילה. כמו כן, פנה לבני משפחתו.

בד בבד, לפי גורם בכיר במשטרה, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה נערכו לעצור את משי זהב בתחילת השבוע הבא. לדבריו, כחלק מההיערכות בוצעו האזנות למשי זהב, ובאופן נדיר גם הוצבו תצפיתנים מחוץ לביתו, שתיצפתו על הכניסות לבית.

ההחלטה לעצור אותו התגבשה לאחר שהתקבלה שורה של תלונות נגדו, שאין עליהן התיישנות. ההחלטה נעשתה בהתייעצות עם הפרקליטות. לפני שלושה ימים, משי זהב יצא לראשונה מביתו מאז שפורסמו העדויות נגדו. הוא נסע לבני ברק ופגש עורכי דין ואנשי עסקים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחשש ממוטציות: משרד הבריאות פרסם אזהרת מסע לשבע מדינות

"היא הרגה לי את הילד": אם תקפה גננת שלטענתה הכתה את בנה

רכב התנגש במסעדה בבת ים – אישה כבת 60 נפצעה קשה מאוד • תיעוד

אפרים דמרי, עורך דינו של משי זהב, התייחס הערב בריאיון לחדשות 13 לפתק שכתב לכאורה לקוחו ואמר: "מה שפורסם בתקשורת זה פייק ניוז. זה מכתב מזויף, זה לא כתב ידו וזו לא חתימתו". בהמשך, התייחס דמרי למכתב ההתאבדות שנמצא בידי המשטרה: "משטרת ישראל לקחה את המכתב לידיה, אני מניח שהיא תחזיר אותו בעוד מספר ימים למשפחה. אנחנו סומכים על המשטרה, להבדיל מהתקשורת שמנהלת את התיק. התפקיד של התקשורת הוא לא לשפוט אדם בכיכר העיר".

אפרים דמרי, פרקליטו של יהודה משי זהב
אפרים דמרי, פרקליטו של יהודה משי זהב | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף פרקליטו של משי זהב לתקוף את התקשורת: "מי אמר שנפתחה חקירה? מי אמר שהמידע שמגיע לכתבים הוא מהימן? המשטרה לא פנתה אל משי זהב. יהודה הגיע למשרד להב למסור את גרסתו מרצונו כי לא יכול היה לעמוד בכל הלינץ' התקשורתי הזה. טחנו אותו עד אבק. זה מה שקורה לאדם שנופל לידיה של התקשורת".

כשנשאל דמרי לגבי חוסר קבלת האחריות מצדו של משי זהב למעשים המיוחסים לו, ענה: "על מה הוא ייקח אחריות? על משהו שהוא לא ביצע? משי זהב לא ביצע דבר מהדברים המיוחסים לו, לפחות מה שאנחנו למדים מהתקשורת". עוד הוסיף: "התקשורת התחילה בפרסום של פייק ניוז, איזשהו מכתב שלא נכתב בכתב ידו, וסיימה באיזשהו אדמו"ר, או אדם המזדהה ככזה, וגם בטענות של אנשים שרצו ליצור לעצמם תהילה של מספר דקות עם טענות על דברים שנעשו להם לפני 40 שנה".

יו''ר זק''א יהודה משי זהב
יו''ר זק''א יהודה משי זהב

לבסוף טען דמרי: "משיחות רבות שקיימתי עם משי זהב, אני יכול לומר חד משמעית שהוא לא מכיר את האנשים האלה והוא לא הכיר אותם. אני מאמין לו - חקרתי אותו שעות ארוכות".