בג"ץ דחה את העתירות נגד חברי הוועדה למינוי שופטים

לאחר שהתנועה לאיכות השלטון פנתה לבית המשפט בטענה כי אין נציגות לאופוזיציה בוועדה, הוחלט לדחות את העתירה ולאפשר לשני חברי הקואליציה, האוזר ומארק, להמשיך לכהן

זמן צפייה: 00:32

בג"ץ דחה הבוקר (חמישי) את עתירת התנועה לאיכות השלטון, שטענה כי יש למנות נציג מהאופוזציה לוועדה למינוי שופטים. על כן, על פי החלטת בית המשפט, חברי הכנסת צבי האוזר ואסנת מארק יוכלו להמשיך לכהן בוועדה.

בחודש שעבר בחרה הכנסת את השניים כנציגיה בוועדה למינוי שופטים. מול מארק והאוזר התמודדו חברות הכנסת איילת שקד, וכן קארין אלהרר. 119 חברי כנסת הצביעו, קול אחד נפסל. האוזר קיבל 67 קולות, מארק - 56, אלהרר -47, ואילו שקד קיבלה 43 קולות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "נכונות לפשרות – רק על בסיס ההסכם שנחתם עם הליכוד"

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

ח''כ אסנת מארק, ח''כ צבי האוזר
ח''כ אסנת מארק, ח''כ צבי האוזר | צילום: חדשות 13

מארק והאוזר היו המועמדים שראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד רצו שייבחרו - וזה גם מה שסוכם בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. אמש אמרו בכירים בליכוד כי אם השניים האלה לא ייבחרו, זו תהיה הפרה ייסודית של ההסכם. עם זאת, בחירת הנציגים נעשתה בחשאי כך שלא ניתן לדעת מי הצביע למי, ואם מישהו מחברי הכנסת הפר את ההסכם.

ההרכב הנוכחי של הוועדה מונה את נציגי בית המשפט העליון - נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר, וכן את השופט ניל הנדל. כמו כן, בוועדה חבר גם השר אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה, כנציג ממשלת ישראל, ועורכת הדין אילנה סקר, המשמשת כנציגת לשכת עורכי הדין.