ועדת החקירה לאסון מירון הודיעה לממשלה כי השלימה את עבודתה

ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון הודיעה לממשלה כי השלימה את עבודתה, וכי היא מבקשת להגיש דין וחשבון. הדו"ח יוגש לממשלה ביום רביעי הקרוב, ויפורסם לציבור מיד לאחר הגשתו

ועדת נאור לחקירת אסון מירון
ועדת נאור לחקירת אסון מירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמעט שלוש שנים אחרי האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון הודיעה היום (שני) לממשלה כי השלימה את עבודתה, וכי היא מבקשת להגיש לממשלה דין וחשבון. הדו"ח יוגש לממשלה ביום רביעי הקרוב, ויפורסם לציבור מיד לאחר הגשתו.

על הקמת הוועדה החליטה ממשלת בנט-לפיד ביוני 2021, ובראשה עמדה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, עד לפטירתה. מראשית פברואר 2022 עומדת בראשה השופטת בדימוס דבורה ברלינר. לחברי הוועדה מונו ראש עיריית בני ברק לשעבר, הרב מרדכי קרליץ, והאלוף במילואים שלמה ינאי.

אסון מירון
האסון במירון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

האסון התרחש ב-30 באפריל 2021, ליל ל"ג בעומר, כאשר מאות אלפי אנשים הגיעו להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, כמדי שנה. קצת אחרי חצות התקבצו כ-20 אלף איש במעמד ההדלקה במתחם חסידות תולדות אהרון, ועם סיומה החלו רבים מהמשתתפים לצאת מהמתחם. כשעברו המשתתפים בגשר נוצר דוחק רב, שהוביל למפולת אנושית כאשר עשרות אנשים נתקעו זה על זה ולא הצליחו להיחלץ.

באסון נהרגו 45 גברים, רובם צעירים, מהם 38 מתו במקום ומותם של שבעה נוספים נקבע בבית החולים. עשרות אנשים נוספים נפצעו, מהם 22 באורח קשה, במה שהפך לאסון האזרחי הגדול ביותר מאז הקמת מדינת ישראל. בעקבות האסון הכריזה הממשלה על יום אבל לאומי, ומאוחר יותר הוחלט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית.