"רצח של הנפש": עדות המתלוננת נגד יהודה משי זהב

בריאיון ראשון לאחר פרסום התחקיר ב"הארץ", צ' סיפרה לחדשות 13 על שאירע באותו הלילה לפני 11 שנים שבו נאנסה לכאורה על ידי יו"ר זק"א. "אחרי המקרה ניסיתי לשים קץ לחיי יותר מפעם אחת"

זמן צפייה: 03:54

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, מי שהיה עד הבוקר חתן פרס ישראל המיועד הודיע כי הוא מוותר על הפרס, בעקבות התחקיר שבו העדויות הקשות על עבירות המין, שביצע לכאורה בנערות ונערים, בהם גם קטינים. אחת המתלוננות נגדו, צ', סיפרה הערב (שישי) לחדשות 13 על מה עולל לה משי זהב.

"אוכלוסיית היעד שלו זה נשים עם בעיות של דיכאון, בנות שמחפשות עבודה ובאות אליו לריאיון", אמרה צ'. "לכן, אני מבקשת להזהיר את כל העובדות שלו וכל האנשים שנמצאים בסביבתו - מדובר באדם מסוכן שלא שולט במה שנמצא לו בתוך המכנסיים. הוא לא בוחל בשום פעולה באשר היא".

יו''ר זק''א יהודה משי זהב
יו''ר זק''א יהודה משי זהב

צ' הגיעה אליו בעשור שעבר לריאיון עבודה בארגון זק"א. צעירה חרדית, חסידית, בשנות ה-20 לחייה, שבסך הכול חיפשה מקור פרנסה יציב. עוד אמרה צ' כי "לאחר המקרה שקרה בקיץ לפני 11 שנים, ניסיתי לשים קץ לחיי יותר מפעם אחת. חדירה בכוח היא רצח של הנפש לכל דבר. פלאשבקים, הקרובנות לא ישנים בלילה חודשים ארוכים ושנים".

בעשור שעבר הוא נקרא לחקירת משטרה שבדקה חשדות לשחיתות ואי-סדרים כספיים בארגון. החקירה התפתחה גם לכיוונים אפלים יותר של עבירות מין בקטינים וקטינות. אז הייתה זו צ' שעדותה גרמה לפתיחת החקירה, אבל בסופו של דבר היא לא העידה נגדו והתיק לא הבשיל. כעת, משי זהב החל להתייעץ עם גורמים משפטיים בעקבות ההליכים נגדו ופרסום התחקיר וייפגש בימים הקרובים עם עורך דין שילווה אותו ככל שהפרשה תסתעף.