תיק בזק: בוטלו אישומים נגד בנו של אלוביץ' וסמנכ"ל החברה

התפתחות משמעותית בתיק סביב מיזוג חברת בזק ויס: בית המשפט ביטל חלק מסעיפי האישום וזיכה את אור אלוביץ', בנו של הבעלים שאול אלוביץ', יחד עם סמנכ"ל ומזכירת החברה. חלק מהאישומים נגד הבעלים לשעבר עדיין נותרו

זמן צפייה: 00:22

בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל היום (רביעי) חלק מסעיפי האישום בתיק בזק הקשורים לאישומים בנוגע לעסקת בזק-יס ולוועדה בלתי תלויה שהייתה אחראית על מיזוג החברות. כתוצאה מביטול האישומים זוכו סמנכ"ל החברה לשעבר עמיקם שורר, מזכירת החברה לשעבר לינוי יוכלמן ואור אלוביץ', בנו של בעלי החברה לשעבר שאול אלוביץ'.

חלק מהאישומים נגד שאול אלוביץ' עדיין נותרו. יש לציין כי אין קשר בין התיק הזה לתיק 4000 שנידון בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיקי האלפים.

בחודש מרץ האחרון הודיעה הפרקליטות כי הגיעה להסדר טיעון עם חברת יורוקום אחזקות, שהייתה בשליטתו של אלוביץ' וכעת נמצאת בפירוק. במסגרת ההסדר, החברה הודתה בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון בתיק 4000 וכן בעבירות מרמה והפרת אמונים בתיק בזק שנחקר ברשות לניירות ערך.

עמיקם שורר, סמנכ''ל בזק לשעבר
עמיקם שורר, סמנכ''ל בזק לשעבר | צילום: פלאש 90

חשוב להדגיש שיורוקום לא הייתה אחת מהנאשמים במשפטו של נתניהו והתיק בעניינה נוהל בנפרד. בהודאתה, אין השפעה ישירה על תיקי נתניהו, אלא בבחינת רוח גבית לתביעה שמנהלת את התיק.

אלוביץ' היה בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון של חברת יורוקום אחזקות 1979 בע"מ, שהחזיקה בין היתר בשליטה בקבוצת בזק והפעילה את אתר החדשות וואלה. אלוביץ' כיהן כיו"ר דירקטוריון בזק ויו"ר דירקטוריון וואלה וכן היה בעל שליטה בחברת חלל תקשורת וכיהן כדירקטור בחברה.

אלוביץ' מואשם בתיק 4000 בכך שנתן שוחד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו באמצעות היענות חריגה באתר וואלה לדרישות סיקור של נתניהו ובני משפחתו, בתמורה לפעולות שלטוניות שהיטיבו עם עסקיו של אלוביץ' ועם חברת בזק.