ראש עיריית לוד: "ייתכן שהרוצח מאתמול הוא עצור שהשתחרר שלשום"

בראיון למהדורה המרכזית תקף יאיר רביבו את ממשלות ישראל לדורותיהן ואת מערכת המשפט, שלטענתו משחררת פושעים בקלות רבה מדי. "אם אתמול היו נרצחות אם ובת בשכונה יהודית בעיר אחרת - המדינה הייתה עוצרת מלכת ומכריזה היום על יציאה למבצע רחב היקף להפסיק את הזוועה הזאת"

זמן צפייה: 03:27

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, התראיין הערב (שלישי) למהדורה המרכזית ותקף את ממשלות ישראל בשנים האחרונות, על אוזלת ידם מול הפשיעה בחברה הערבית: "ממשלת ישראל חייבת להכריז על מצב חירום לאומי, בעקבות גל טרור פלילי נורא ואיום בחברה הערבית".

רביבו התייחס לכוחות המתוגברים של משטרת ישראל שמסתובבים הערב בעירו, לאחר הרצח של מנאר הווארי ובתה ח'דרה בפתח ביתן אמש, מתוך רצון לנקום באב המשפחה שנמצא בחו"ל. "זה טוב שהמשטרה מביאה עוד שוטרים וכוחות, בעיקר חשוב לתחושת הביטחון, ואולי גם כדי לדחות את הרצח הבא, אבל המצב מצריך טיפול שורש", אמר רביבו. "האשמה המרכזית שאני מטיל היא בראש ובראשונה על ממשלות ישראל לדורותיהם שלא החליטו להכריע ולמגר את הטרור של הפשיעה בחברה הערבית. אם הם יחליטו, תוך 3 חודשים לא ירצח אף אזרח בחברה הישראלית".

זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד

רביבו סיפר כי "אין נושא שמעסיק אותי ואת הנהלת העיר יותר מהעיסוק בביטחון האישי", והצר על כך שאין בסמכותו לעצור אנשים או לסלק משפחות פשע מהעיר, "הלוואי והיו נותנים לי את הסמכות הזאת". עם זאת, בעיריית לוד כן מתגברים את כוחות השיטור העירוני ומצלמות ברחבי העיר, "זה טיפה בים", אמר רביבו.

"זה משפט קשה, אבל אין לי ספק, שאם אתמול היו נרצחות אם ובת בשכונה יהודית בעיר אחרת המדינה הייתה עוצרת מלכת ומכריזה היום על יציאה למבצע רחב היקף להפסיק את הזוועה הזאת", אמר ראש העיר. הוא הדגיש כי הפשיעה בחברה הערבית פוגעת בעיקר בחסרי ישע, "תראו את הנרצחים האחרונים, סטודנטים נשים ילדים, חסרי יכולת להגן על עצמם. יש 1.6 מיליון ערבים ישראלים שכשיורדת החשכה כל אחד מהם מרגיש שזה אולי הלילה האחרון בחייו. זה לא משנה אם אתה עבריין או אדם נורמטיבי, היום הפושעים השפלים אין להם עכבות או גבולות".

מנאר וח'דרה הווארי וזירת הירי בלוד
מנאר וח'דרה הווארי וזירת הירי בלוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

רביבו תקף בנוסף את מערכת המשפט, וטען שצריך "לעורר" אותה: "לא יכול להיות שהשבוע מפקד משטרת לוד סיפר לי שהוא עצר אנשים שנתפסו יורים, ואחרי 12 שעות בית המשפט שיחרר אותם. ייתכן מאוד שהרוצח של אתמול זה העצור שהשתחרר שלשום. יש סיכוי סביר מאוד שהרוצחים שמסתובבים בינינו היו בידיים של המשטרה ושוחררו על ידי מערכת המשפט", אמר ראש העיר והוסיף, "לצערנו מערכת המשפט והפרקליטות לא רוצים לכבול את ידי השופטים. חייבים עונש מינימום אחרת נמשיך לראות את הזוועות האלה".