4 שנים אחרי הירי במסעדה בקריות: מאסר עולם לרוצח מאור בן חיים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר את העונש על מאור כהנא, שהורשע ברצח בכוונה תחילה בשנת 2018 בקריית ים, ובנוסף נגזרו 15 שנות מאסר על אריאל ורדיניאן שסייע לרצח. על השניים נפסק גם תשלום פיצויים בסך 388 אלף שקלים למשפחת המנוח

פטיש בית משפט
פטיש בית משפט | צילום: אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) מאסר עולם על מאור כהנא, שהורשע ברצח בכוונה תחילה מאור בן חיים בשנת 2018 בקריית ים. בנוסף נגזרו 15 שנות מאסר על אריאל ורדיניאן בגין סיוע לרצח, ועל השניים נפסק גם תשלום פיצויים בסך 388 אלף שקלים למשפחת המנוח. שני הנאשמים הורשעו גם בעבירות נשק ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שלי זאבי מפרקליטות מחוז חיפה, שני הנאשמים הגיעו ב-1 באוגוסט 2018 למסעדה הומת אדם בקריית ים, ואז התקרב כהנא לשולחן בו ישב המנוח, שלף אקדח וירה לעברו. בן חיים התמוטט ומת, ואז חזר כהנא לעבר האופנוע בו נהרג ורדיניאן, והשניים נמלטו והסתתרו עד שנעצרו על ידי המשטרה.

בטיעונים לעונש התייחסה הפרקליטות לחומרת מעשי הנאשמים וציינה כי הם הוציאו לפועל תוכנית לרצח המנוח, שהותיר אחריו אלמנה ושלושה ילדים, אחד מהן נולד לאחר מות אביו. בנוסף עמדה הפרקליטות על האכזריות בה פעל כהנא בהתנקשות מתוכננת היטב שהוצאה לפועל באורח קר ומחושב.

בגזר הדין ציין בית המשפט כי "מדובר בהתנקשות מתוכננת היטב, במסגרתה הוציא כהנא לפועל את תכניתו להמית את המנוח, הוא עשה כן באכזריות, בקור רוח ותוך שהוא מסכן אחרים... מעגלי הנזק שנגרמו כתוצאה ממעשיו הנפשעים הם עצומים וילוו את משפחת המנוח עוד שנים רבות".

עוד צוין בית המשפט כי ורדיניאן היה מודע לכוונותיו של כהנא לרצוח את המנוח. "תפקידו של ורדיניאן בעיקר כנהג אינו קל ערך", הוסיף השופט יחיאל ליפשיץ, "אינו 'טכנאי' ואינו מפחית מחומרת מעשיו, שכן מדובר בליוויו של כהנא משך זמן משמעותי עוד משלבי ההכנה של האירוע, היו לו אינספור "נקודות יציאה", תרתי משמע, במהלך הדרך בהן יכול היה להימלך בדעתו, לשנות את מהלך חייו וייתכן ואף להציל את חייו של המנוח".