בכירי מערכת המשפט הודפים את הביקורות: "ההתקפות אינן ראויות"

מנדלבליט הביע אמון בצוות חקירת רה"מ וענה לאוחנה: "אמירות שחוטאות לאמת"; ניצן הודה שחופשת בן ארי בזמן השימוע הייתה טעות: "היה צריך לנהוג אחרת". אוחנה: "לא כך רוחשים את אמון הציבור"

זמן צפייה: 02:37

בכירי מערכת המשפט נאמו היום (שני) בכנס גיוס מתמחים למשרד המשפטים. בדבריהם התייחסו למתקפות על מערכת המשפט, הדפו את הביקורות על צוות חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו וציינו כי "אינן ראויות".

תחילה נאם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בדבריו התייחס היועץ למתקפות על מערכת המשפט, והבהיר כי "חקירות פליליות במדינת ישראל אינן נפתחות או מתנהלות מתוך שיקולים פוליטיים, אלא מתוך שיקולים מקצועיים וענייניים בלבד". עוד המשיך ואמר: "לוחות הזמנים לטיפול בתיקי חקירה פליליים, לא משנה באיזה תיק, מיהו החשוד ומהי העבירה, נקבעים גם הם משיקולים עניינים בלבד".

בהמשך דבריו הביע מנדלבליט אמון במערכת המשפט, ובצוות חקירות ראש הממשלה. "כל אחד מחברי הצוות הזה הוא עובד ציבור נאמן, הפועל למען שלטון החוק והאינטרס הציבורי, ולמענם בלבד. זהו צוות מעולה – הטוב ביותר למשימה כבדת המשקל של קבלת ההחלטה בתיקי ראש הממשלה", אמר.

עוד ציין היועמ"ש כי ההחלטה הסופית בתיקי ראש הממשלה תתקבל באופן נקי משיקולים זרים. "ההחלטה תתקבל אך ורק על פי הראיות והדין. זוהי האחריות שלי, ואף רעש רקע לא יסיט אותי מכך".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שר המשפטים אוחנה: הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור

חקירת כוורת רה"מ: שני בכירים בקמפיין הליכוד הגיעו למסור עדות

נתניהו על חקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"

כמו כן, הגיב מנדלבליט לדברי שר המשפטים אוחנה בשבוע שעבר ואמר: "למרבה הצער אני נתקל בתקופה האחרונה בהרבה פרסומים ואמירות שקשורים לעבודת רשויות אכיפת החוק, שפשוט חוטאים לאמת", והוסיף: "כאשר הדברים האלה נאמרים מפיהם של גורמים בכירים – הדבר מטריד עוד יותר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20191104-1820 ' autoplay='0' credit='' desc='פרקליט המדינה שי ניצן' kid='1_hcmo4b8r' duration='870'']

בתום דבריו אמר מנדלבליט: "חשוב לי גם להבהיר – מערכת אכיפת החוק איננה חפה מטעויות ואפשר בהחלט לבקר אותה. ביקורת עניינית – כן. מתקפות אישיות והכפשות – לא ולא".

פרקליט המדינה, שי ניצן, נאם אף הוא בכנס. בדבריו התייחס לביקורת על כך שהתובעת בתיקי נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי נעדרה מיומיים בשימוע והודה כי הדבר היה טעות: "ימים אלה התווספו ברגע האחרון. בדיעבד, היה צריך לפעול אחרת. בכך טעינו כולנו".

עוד התייחס פרקליט המדינה לפרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר שנחשפה בחדשות 13, והדף את הביקורת שהעלו מסביבת ראש הממשלה. "אם קרו טעויות, נפיק לקחים. הניסיון לנצל את הטענות הקשורות לחקירה, להפוך את הקערה על פיה, להציג אותם כקורבן ואת מערכת אכיפת החוק כעבריינים הוא מהלך לא ראוי. אני דוחה אותו בתוקף". עוד תקף ניצן את ההאשמות כי ההדלפות הגיעו מתוך הפרקליטות ואמר: "אם אנחנו המדליפים, מדוע ביקש ראש הממשלה שהחומר יימסר רק לאחר הבחירות? מדוע הם החלו לצאת בכמויות רק לאחר שהחומרים נמסרו לצוות ההגנה?"

כמו כן, בדבריו התייחס לביקורת שנשמעה מצד ראש הממשלה על מערכת המשפט, ואמר: "הטענה לפיה אנו לא מוכנים לקבל ביקורת, וכי אין עלינו ביקורת - היא שקר מוחלט".

השר אוחנה, שנאם בתום דבריהם, התייחס למכתב ששיגר היועמ"ש מוקדם יותר היום שבו דחה את בקשת פרקליטי נתניהו לפתוח חקירה בנושא הדלפות, לטענתם, של חומרי חקירה מחקירות ראש הממשלה. "המכתב אומנם לא ממוען אליי אך לאור העובדה שהוא יצא היום, יש לי תחושה שהוא בכל זאת ממוען אליי. לא כך רוכשים את אמון הציבור. לא כך בולמים את ההידרדרות שחלה בתדמית מערכת אכיפת החוק בשנים האחרונות. לכל זמן ועת לכל חפץ".

כמו כן, הגיב לנואמים לפניו ואמר: "מצער אותי שבמקום להתמודד עם גוף הביקורת ותכניה, שמעתי עד עכשיו, שלל ביטויים כ"לא ירתיעונו", "נעמוד כחומה בצורה", ואיך לא, השימוש במילה שנשחקה עד כי לא נותר ממנה זכר למשמעותה המקורית: הסתה". עוד הוסיף שר המשפטים: "כשמתייגים דבר כ"הסתה", ועוד מוסיפים ומציבים מאבטחים למושא הביקורת, הדבר דוחק כל סיכוי לשינוי, מקבע את הקלקולים ומעמיק אותם".