היועמ"ש דחה את בקשת נתניהו שלא לטפל בהסדר ניגוד העניינים שלו

מנדלבליט התייחס למכתב ששלחו פרקליטי רה"מ שבו צוין כי עליו להעביר את הנושא למישהו אחר: "מכתבך רצוף טענות חסרות ביסוס המפנות האשמות שווא כלפי היועמ"ש. דוחים בתוקף את הטענות"

זמן צפייה: 02:13

היועמ"ש אביחי מנדלבליט דחה היום (חמישי) את בקשת נתניהו להעביר את הטיפול בהסדר ניגוד העניינים שלו למישהו אחר, וטען במכתב ששלח לפרקליטיו כי "היועמ"ש לא מצא כל עילה המונעת ממנו מלטפל בהסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה".

עוד נטען בתגובתו של מנדלבליט כי "מכתבתך רצוף טענות חסרות ביסוס, המפנות האשות שווא כלפי היועמ"ש. יובהר כי אנו דוחים בתוקף את הטענות העובדתיות שאתה מעלה כבסיס לטענתך בדבר ניגוד העניינים כביכול של היועץ המשפטי לממשלה בטיפול בנושא".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו עונה למנדלבליט: אין מניעה שאעסוק במינוי מפכ"ל ויועמ"ש

נתניהו נגד מנדלבליט: "אינך יכול לעשות לי הסדר ניגוד עניינים"

היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לעסוק במינוי מפכ"ל ופרקליט מדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כאמור, באי כוחו של נתניהו שלחו מכתב ליועמ"ש בו נטען כי האחרון אינו יכול לעשות לו הסדר ניגוד עניינים, כיוון שלטענתו גורמים בכירים במשרד המשפטים ניסו להתערב בבחירות של חברי הוועדה לבחירת שופטים בכנסת - ולכן עליו להעביר את כתיבת ההסדר למבקר המדינה או לשופט בדימוס.

היועמ"ש המשיך והגיב בחריפות למכתבו של נתניהו וציין כי "הטענה כי טיוטת הסדר ניגוד העניינים נגועה בשיקולים זרים היא חסרת כל ביסוס ומופרכת, ומוטב היה אלמלא נטענה. גם מבחינה משפטית, דרישתך שגויה".

הסערה הנוכחית מגיעה לאחר מנדלבליט העביר מוקדם יותר החודש לעורכי דינו של נתניהו טיוטת הסדר ניגוד עניינים בנוגע למינויים במערכת אכיפת החוק. בין היתר, לפי הטיוטה, לא יוכל נתניהו לעסוק במינויים של יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה ומפכ"ל.

עוד עולה מהמסמך כי מתעורר ניגוד עניינים בנוגע למינויים באגף החקירות והמודיעין במשטרה, וכן בנוגע לעניינים הקשורים לוועדה למינוי שופטים, חקיקה הנוגעת לעבירות טוהר המידות והחלטות בתחום התקשורת. נתניהו כאמור תקף את היועמ"ש בתגובה, וטען שאין מניעה שהוא יעסוק בנושאים אלו.