היועמ"ש: חשד להדלפות מישיבות הממשלה - אשקול חקירה פלילית

מנדלבליט הודיע כי התעורר חשש שאיש תקשורת שאינו מורשה לקחת חלק בישיבות האזין לדיונים הטלפוניים, באמצעות אחד מהמשתתפים. "התנהגות כזו מגבשת עבירה פלילית - ייתכן שאפתח בחקירה"

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (רביעי) למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, והצהיר כי התעורר חשש לפיו אחד המשתתפים בישיבות הממשלה מאפשר לאיש תקשורת להאזין לישיבות הטלפוניות. לדבריו, מדובר בהתנהגות המגבשת עבירה פלילית, ובמידה שהדבר יחזור על עצמו - ישקול לפתוח בחקירה פלילית.

"איש התקשורת נתן פומבי, לעיתים עוד בזמן הישיבות, לתוכן מדויק של מידע שנמסר בישיבות", כתב מנדלבליט. "בישיבת הממשלה שהתקיימה היום התעורר שוב חשש שמא איש תקשורת מאזין ומדווח על תוכנה בזמן אמת. בעקבות כך אמרת כי אתה מבקש שגורמים שאינם מורשים להאזין לישיבות הממשלה יפסיקו להאזין לה. בהמשך לדבריו איש התקשורת הגיב ברשת החברתית: 'לא יורד מהישיבה, גם במחיר שלום'".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

היועמ"ש פירט את האופנים שבהם פוגעות הההדלפות: "חבר הממשלה או עובד מדינה המורשה להשתתף בישיבות הממשלה, אשר מאפשר לכל גורם אחר להאזין לה, ולמעשה להיות ממש נוכח בה, חורג מסמכותו ומפר את חובותיו על פי דין". לפיכך, הצהיר, ככל שיעלה פעם נוספת חשש לאירוע כזה, ישקול לפתוח בחקירה פלילית בשל הפגיעה בטוהר המידות ובכללי המנהל התקין.

עוד ביקש מנדלבליט מברוורמן לקיים רישום מפורט של כלל הגורמים המורשים להשתתף בישיבת הממשלה, ולהחתימם על התחייבות לכך שלא יאפשרו לאיש להאזין לישיבות הממשלה מבלי לקבל תחילה את אישורו.