"מעשה פזיזות": לוחמת מג"ב מואשמת בירי בפלסטיני ללא סיבה

מח"ש הגישה כתב אישום בגין תקיפה סתם, מעשה פזיזות ושיבוש מהלכי חקירה נגד החיילת מפרשת הירי בתושב הגדה. כזכור, בחדשות 13 פורסם סרטון שבו רואים כיצד חיילי מג"ב ירו כדור ספוג לעברו

זמן צפייה: 02:41

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד לוחמת מג"ב בגין תקיפה סתם, מעשה פזיזות שביצעה בנשק ושיבוש מהלכי חקירה.

ממשטרת ישראל נמסר לאחר הגשת כתב האישום: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה שהתרחש לפני כשנה וחצי. בהתאם כבר אשתקד מיד עם היוודע דבר האירוע, הודחה הלוחמת ששירתה בשירות סדיר וסיימה את שירותה בחיל לאלתר. לוחמים נוספים שהיו בפעילות הורחקו וחלקם אף הועברו מתפקידם. מדובר במקרה חריג שאינו מאפיין את פעילותם של לוחמי מג"ב להגנה על ביטחון המדינה ואזרחי ישראל".

כזכור, בתחילת החודש נודע לחדשות 13, כי סרטון המסתיים בירייה בודדת ובפציעתו של פלסטיני תושב איו"ש עומד במרכזה של חקירה במחלקה לחקירות שוטרים. בסרטון הקצרצר בן ה-20 שניות נראים לוחמי מג"ב שהיו בסמוך למחסום א-זעיים ליד מעלה אדומים כשהם שולחים את הצעיר לדרכו לאחר שעיכבו אותו לחקירה. בעוד הצעיר מתרחק, כשגבו אליהם וידיו מונפות באוויר, נשמעת לפתע ירייה – והצעיר צועק ונופל אל הכביש. הפלסטיני, שנורה מכדור ספוג, נפצע בגבו אבל לטענת הלוחמים הוא קם מיד אחר כך והמשיך בדרכו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האיראנים טרם החליטו אם להגיב לתקיפות צה"ל • פרשנות

הותר לפרסום: עדה נשאלה שאלות חודרניות בפרשת ניר חפץ

שריפה פרצה סמוך למבשרת ציון: מספר בתים פונו

N Ozec
תיעוד הירי במחסום א-זעיים ע''י לוחמי מג''ב

במסגרת חקירת ששת החשודים במעורבות בירי, שהתרחש לפני כשנה וחצי, נעצרה גם הלוחמת בחשד למעשה פזיזות או רשלנות שביצעה בנשק. בדיון בהארכת מעצרה לפני כשנה, מתח אחד השופטים ביקורת על הצעירה שלפי החשד ביצעה את הירי, והגדיר את המעשה כ"ירי, ככל הנראה, לשם השעשוע".

בהתכתבות שנחשפה על ידי חדשות 13 ניתן לראות כיצד אחד המעורבים התרברב בפני חברתו כי הוא זה שירה בתושב השטחים: "איך יריתי בו אה? איזה תותח אני".

Eghpuy
התכתבות בין אחד המעורבים בתקרית לחברתו

עו"ד איציק כהן, המייצג את הלוחמת, מסר בזמנו כי היא מכחישה את המיוחס לה. "הממצאים שבידינו מוכיחים כי היא לא זו שביצעה את הירי. אנחנו סומכים על מח"ש כי בעת שתושלם החקירה יובהר כי למרשתי אין יד בדבר". ולמרות זאת, כאמור, המחלקה לחקירות שוטרים הגישה נגדה כתב אישום.