היועמ"שית: לדחות על הסף את העתירה נגד מינוי בן גביר לשר

בתגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד מינויו של יו"ר עוצמה יהודית לשר לביטחון לאומי השיבה גלי בהרב-מיארה את עמדתה כיועצת המשפטית לממשלה והמליצה לדחות את העתירה - בטענה שהיא מוקדמת מדי, והדיון בה בטרם הקמת הממשלה עשוי להיות תיאורטי

איתמר בן גביר, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה
איתמר בן גביר, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה הערב (רביעי) את עמדתה הרשמית בנוגע לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון כנגד מינויו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לשר בממשלת ישראל. "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי דין העתירה להידחות על הסף בהיותה עתירה מוקדמת, והדיון בה בטרם הושלם הליך מינוי השרים וכניסתם לכהונתם, הדורש את קבלת אישור הכנסת להרכב הממשלה, עשוי להיות תיאורטי".

העתירה הוגשה על ידי מספר גורמים, חלקם פרטיים ואחד מהם נקרא "התנועה לחיזוק הסובלנות בחינוך הדתי", כשלטענתם מינויו של בן גביר לשר "אינו סביר באופן קיצוני נוכח עברו ומעשיו של חבר הכנסת בן גביר". העותרים ביקשו לקיים דיון דחוף עוד בטרם בן גביר ייכנס לתפקידו, וזאת, לטענתם, "על מנת לייתר את הצורך לבקש צו ביניים שימנע את המינוי, היה והמינוי יבוצע טרם הדיון המבוקש בעתירה".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועמ"שית ציינה בעמדתה שורה ארוכה של פסקי דין בהם נפסק כי "עתירה אשר הוגשה בטרם הרשות המוסמכת קיבלה החלטה לגוף העניין היא עתירה מוקדמת ובית המשפט לא יידרש אליה, שכן בית משפט נכבד זה מפעיל את ביקורתו השיפוטית על החלטות מוגמרות וסופיות של הרשות ולא על החלטותיה האפשריות או המסתמנות". כלומר, בג"ץ ידור בעתירות לגבי החלטות ממשלה שכבר נלקחו, ולא כאלו עתידיות.