בזמן שהכוחות בשטח: ביהמ"ש הקפיא פינוי מאחז שהוקם ליד עלי

אחרי שהדרג המדיני כבר אישר את פינוי חמשת המבנים בשכונה החדשה, שהוקמה בשבוע שעבר אחרי הפיגוע הרצחני בכניסה להתנחלות, התושבים הגישו עתירה לבית המשפט - שהוציא צו ארעי לעיכוב הפינוי עד תחילת השבוע הבא

זמן צפייה: 01:18

השכונה החדשה שהוקמה ליד היישוב עלי לאחר הפיגוע בו נרצחו ארבעה ישראלים לא תפונה עד לתחילת השבוע הבא לכל המוקדם, כך החליט היום (חמישי) בית המשפט המחוזי, בעקבות עתירה שהגישו התושבים. עד תחילת השבוע הבא יוכלו הצדדים להגיש טענות מפורטות יותר לבית המשפט.

אחרי שהדרג המדיני כבר אישר את פינוי חמשת המבנים בשכונה החדשה, כוחות הביטחון הגיעו הלילה להתחיל בפינוי, אך הבוקר פרסם בית המשפט את החלטתו ועצר את הפינוי. בהחלטתה, השופטת תהתה מדוע לא הוסכם להעתיק את המבנים למקום סמוך, שלא יעורר קושי משפטי בשל הכביש הראשי העובר במקום, אך עד אז, הצו אוסר על הריסה או פינוי של חמשת המבנים שהוצבו בתוך היישובים מעלה לבונה וגבעת הרוא"ה, אשר נמצאים בתוך תחומי הקו הכחול.

גבעת הרואה, מועצה אזורית מטה בנימין ביהודה ושומרון
גבעת הרואה, מועצה אזורית מטה בנימין ביהודה ושומרון | צילום: רויטרס
כוחות הביטחון סמוך להתנחלות מעלה לבונה והכפר תורמוס עיא
כוחות הביטחון סמוך להתנחלות מעלה לבונה והכפר תורמוס עיא | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, השבוע תקפו מאות בכירי מערכת הביטחון לשעבר את ההחלטה לאשר בנייה של אלפי יחידות דיור נוספות בשטחי יו"ש, על רקע היחסים המתוחים בזירה הבינלאומית, וכתבו: "כשהשטח בוער, והיחסים האסטרטגיים של ישראל בשפל היסטורי, ממשלת ישראל בוחרת לשחק באש ולשלהב את הקיצוניים עם אישור אלפי יחידות דיור בשטחים בצעד שיפגע בביטחון של כולנו".

המאחז אביתר
המאחז אביתר | צילום: פלאש 90