תחקיר: הנוכל שתקף נשים באמצעות סם אונס – ועדיין מסתובב חופשי

שתי נשים טוענות כי ציון ארד הזדהה בפניהן כ"אלון לואיג'י", ביקש להיפגש בתואנות שווא, החדיר לכוסותיהן סם מטשטש ואז לקח אותן לדירה בהרצליה ואנס אותן. "קרע את החולצה ודחף אותי למיטה"

זמן צפייה: 13:22

ציון ארד, או בשמו המוכר יותר לקורבנותיו, "אלון לואיג'י", עומד במרכזן של עדויות על תקיפה מינית באמצעות סם האונס. לפי העדויות, הוא החדיר לכאורה את הסם למשקאות של נשים אותן פיתה לאחר שהזדהה פעם כאיש עסקים עשיר ופעם אחרת כרופא מפורסם,- ואז אנס אותן. הערב (שני) שתי נשים שטוענות כי נאנסו על ידיו בשיטה זו, חושפות בפני חדשות 13 את סיפורן. בעקבות תחקיר חדשות 13, הודיע ח"כ עודד פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, כי הוא יכנס דיון חירום בנושא.

אחת הנשים, פרי שטרן, סיפרה כי פגשה ב"לואיג'י" בחנות יד שנייה בירושלים: "הוא הגיע לבוש בחליפה מאוד יוקרתית, היה לו שעון 'רולקס' על היד, והוא אמר לי, 'אני יודע שיש לך עתיד ואני רוצה להציע לך עבודה'". למחרת, "לואיג'י" ושטרן נפגשו בבית קפה בתל אביב, שם הוא הגיש לה משקה תוך שהוא מערבב אותו עם כפית. מייד לאחר הלגימה הראשונה, היא הבינה שמשהו לא בסדר: "הוא התחיל לדבר ממש מהר ובאותו הרגע כבר לא הייתי שם, רעדתי בכל הגוף ולא הצלחתי לזוז".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חוזר לממשלה: יעקב ליצמן ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון

המדען הישראלי של מודרנה: צופה שהחיסון יגיע לארץ בתחילת 2021

גם שוודיה מטילה הגבלות נוספות: תאסור התקהלות של יותר מ-8 איש

ציון ארד, שמציג את עצמו כ''אלון לואיג'י''
ציון ארד, שמציג את עצמו כ''אלון לואיג'י'' | צילום: חדשות 13

באותם רגעים, הרגישה שטרן מטושטשת, חלשה וכמעט מחוסרת הכרה. ככל הנראה, היא הייתה תחת השפעה של סם ששיתק אותה. לאחר מכן, לדברי שטרן, לואיג'י לקח אותה במונית לדירה בהרצליה ושם אנס אותה. "לא יכולתי לברוח, הייתי פשוט קפואה", אמרה שטרן והוסיפה: "איך שהוא סגר את הדלת הוא פשוט נהיה מטורף. הוא קרע ממני את החולצה ודחף אותי למיטה. כל מה שאני זוכרת זה שאני מסתכלת לתקרה ויורדות לי דמעות".

במשך שמונה חודשים, שטרן הדחיקה את האירוע שפצע עמוקות את נפשה, עד שסיפרה לאביה כי עברה אונס. לאחר אותה שיחה, היא ניסתה לראשונה לחפש את הגבר שתקף אותה: "חיפשנו את הדבר הכי פשוט בעולם, אלון לואיג'י ב'גוגל'. התוצאה הראשונה הייתה של 'ישראל היום', על נשים שעברו דפוס דומה". בעצם, הכתבה ששטרן נתקלה בה מתארת פנייה של המשטרה לציבור הרחב, עקב החשד שלואיג'י סימם ואנס נשים נוספות. מיד לאחר מכן, שטרן פנתה למשטרה והגישה תלונה על אונס.

בעקבות הגשת התלונה, הפרקליטות זימנה את ארד (לואיג'י) לשימוע לפני הגשת כתב אישום, במסגרתו נערך עימות בין שטרן ללואיג'י, במהלכו היא אמרה לו: "תסתכל לי בעניים, אתה מכיר את העיניים האלה?", החשוד ענה: "כן,יש משהו. מכיר". לפי דבריה, החשוד אמר לשוטרים כי זה היה "מרצון", וכי "הבחורה שהייתה איתי הייתה שמחה", סיפרה שטרן בעודה רועדת. "כל תופעות הלוואי האלה, הרעד, זה פוסט-טראומה. ברגע שמתחילים לדבר על הדברים שעברתי, אני מתחילה לרעוד. זה בלתי נשלט. זה ממש בא מבפנים".

פרי שטרן
פרי שטרן | צילום: חדשות 13

בהמשך, הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד ארד, על סעיף של קבלת דבר במרמה בלבד, ואילו סיפור האונס נמחק כאילו לא התרחש, וזאת מכיוון שלא אותר בגופה של שטרן סם האונס ששימש את החשוד בזמן המעשה. "לא היה ביסוס לטענות האלה של שימוש בסם אונס. מה שנשאר זו מתלוננת אחת ואישום די קל, שהסתיים במאסר על תנאי", אמר עו"ד שחר מנדלמן, שמייצג את ציון ארד. במילים אחרות, ארד לא ישב יום אחד בכלא, וזאת משום שהחוק לא מאפשר זאת. "בפרקליטות ידעו על אדם שזוהי דרך פעולתו הסדרתית, עשה את זה לאישה אחת, עשה את זה לאישה שנייה שאין שום קשר ביניהן והוא ממשיך. האישה הזאת, מגיע לה את הצדק ולאיש הזה מגיע שישלם וייאסר ויורחק מהציבור", אמרה עו"ד קרן ברק, שמייצגת את פרי שטרן.

בניסיון לקבל תשובות מלואיג'י בדבר הטענות על תקיפה ואונס מצידו, כתב חדשות 13 הגיע לביתו והתעמת איתו מול המצלמות: "אני רוצה שתענה לי לגבי הטענות על סם האונס ששמת להן?", לואיג'י מצדו ענה כי "מישהו מנסה לסחוט אותי בכסף".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית מסר בתגובה לתחקיר: "סיפורה של טוהר, אותה אנו מלוות מזה תקופה ארוכה, צריך לזעזע את המדינה כולה. התקיפה שעברה אכזרית מאין כמוה, אבל ההפקרה שלה מצד הרשויות פשוט בלתי נתפסת. הרשלנות הפושעת הזאת היא שאפשרה לאנס אלים שאינו בוחל באמצעים להמשיך במעשיו. לבנו נשבר מהגילוי שהוא הספיק לפגוע בעוד אישה אחת לפחות - ומי יודעת בכמה נשים הספיק לפגוע עד אז".