"קילחו אותה במים רותחים": ההורים מלוד מואשמים בהתעללות בבתם

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד הזוג, בגין הזנחת וכליאת ילדתם וכן בשל תקיפה חמורה. "כפתו אותה באמצעות חבל, מנעו ממנה אוכל, ולא דאגו לה לטיפולים רפואיים"

זמן צפייה: 00:39

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) כתב אישום נגד זוג הורים מלוד, שנעצר בחשד להתעללות קשה והזנחה של בתם בת השבע, שנמצאה לפני כחודש בחדר המקלחת בביתה כשהיא מקופלת בתוך שלולית מים, קשורה ועם חבלות על גופה. לפי כתב האישום, העבירות המיוחסות להורים בוצעו במשך תקופה ממושכת, רובן בשנה האחרונה.

בכתב האישום עולה מסכת התעללות עם מספר רב של אירועי אלימות, התעללות והזנחה חמורים. התקריות כללו, בין היתר, תקיפות בידיהם ובאמצעות חפצים, כוויות וחבלות חמורות על הקטינה בכל חלקי גופה. ההורים נהגו לקלח את בתם במים רותחים, כלאו אותה בחדרה או בחדר השירותים, קשרו אותה באמצעות חבל עד אשר נגרמו לה חבלות חמורות. מהחקירה עלה כי הילדה, שנולדה בשטחי הרשות לאם פלסטינית, הובאה ללוד ללא כל תיעוד ורישום בישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

האם שעל פי החשד התעללו בבתה במעון בחיפה: "הלם וכאב עצום"

שני צעירים ישראלים נעצרו בכרתים בחשד לאונס תיירת גרמניה

תיעוד חדש חושף: ההתעללות בעובד ב"שופרסל" לא הייתה חד פעמית

בית המשפחה החשודה בהתעללות בילדה בלוד
בית המשפחה החשודה בהתעללות בילדה בלוד | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, ההורים מנעו מבתם אוכל, לא דאגו לה לטיפולים רפואיים נאותים והותירו אותה לבד בבית ללא השגחת אחראי. כמו כן, כשהבת התגוררה עם ההורים, האם תקפה אותה כשדחפה אותה בגבה בגרם המדרגות וכתוצאה מכך גרמה לה לשבר בזרוע שמאל.

כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הינד נאבלסי, מייחס להורים ריבוי עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי בצוותא, תקיפה קטין הגורמת חבלה חמורה על ידי אחראי, הזנחת קטין על ידי אחראי בצוותא וכליאת שווא בצוותא. נוסף לכך, האב מואשם גם בעבירת ריבוי נישואין. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נגדם.

אזיקים
אזיקים | צילום: דוברות המשטרה

אתמול הסתיימה חקירת ההורים, ומבדיקות רפואיות שנערכו עלה חשד כי הילדה סובלת מהזנחה ממושכת, ציפורני רגליה היו חסרות ועל גופה ופניה נמצאו צלקות שמקורן בכוויות ונגעי עור קשים.

לפי החשד, האב קשר את בתו בחבל עבה והשאיר אותה נעולה באמבטיה במשך שעות ארוכות בזמן שיצא לבלות בים יחד עם שאר בני המשפחה. בחיפוש ערכו השוטרים בביתם של החשודים, נאספו ממצאים הקושרים אותם למיוחס. כמו כן, נגבו עדויות המחזקות את החשד נגדם.

כזכור, הילדה נמצאה בחודש שעבר בחדר המקלחת בביתה כשהיא מקופלת בתוך שלולית מים, קשורה ברגליה, בידיה ובצווארה בחבל עבה ועל גופה חתכים, חבלות ופצעים. כאשר השוטרים הגיעו למקום והבחינו בילדה, אחד מהם חתך את החבל העבה ושחרר אותה. הם הזעיקו למקום גורמי רפואה שפינו את הילדה במצב בריאותי קשה לטיפול בבית החולים ועצרו את ההורים.

במהלך דיון בעניינם, נציג המשטרה הטיל ספק כי השניים הם הוריה הביולוגיים של הילדה. בדיון שקדם לכך, אמר השופט: "החשד הוא לא לאירוע שקרה ברגע מסוים, זה משהו מאוד מתמשך". השופט אף הגדיל ואמר: "ראיתי הרבה תיקים בחיי - כאלה דברים עוד לא ראיתי". במהלך הדיון נודע כי הילדה תושאלה בנוגע למעשים המיוחסים להוריה, בני 36 ו-41.

ניידת משטרה
ניידת משטרה (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

אמה של הילדה היא תושבת השטחים השוהה בישראל באופן בלתי חוקי. נציגת המשטרה טענה בדיון שנערך לפני כשבועיים כי הילדה נמצאה כשהיא קשורה בחבל לאמבטיה בידיה וברגליה, וכי השוטרים נאלצו לחתוך את החבל.

אביה של הילדה טען בחקירתו כי "לא קשרתי אותה והיא לא הוזנחה". עוד הוסיף האב כי "הלכתי עם חברים לים, וכשחזרתי ראיתי פתאום את המשטרה במקום". האם טענה כי בזמן שלא היו בבית הייתה פריצה לדירה, ואולי יש לכך קשר למצבה של הילדה.