שלושה עובדים לשעבר במעון רה"מ תובעים: "הפכנו לעבדים מודרניים"

פרסום ראשון: אהרון נאור, יאיר יצחקי וג'ו קרסון עבדו במשך שנים במעון, וכעת הם טוענים כי אשת רה"מ התעמרה בהם ופגעה בזכויותיהם. "דווקא מקום שכבוד האדם אמור להיות נר לרגליו - היה המקום בו עבר התובע התעמרות קשה". מטעם המשפחה נמסר: "מדובר בתביעת סרק"

זמן צפייה: 04:58

פרסום ראשון: שש שנים לבית המשפט האזורי לעבודה קבע כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו התעמרה בעובדים במעון רה"מ, הערב (ראשון) מתפרסם מהדורה המרכזית אודות תביעה חדשה של עובדים לשעבר במעון. השלושה שהיו עובדי משק בית ומטבח בשנים האחרונות במשרות אמון, טוענים כי הם הפכו ל"עבדים", ונדרשו על ידי שרה נתניהו לבצע משימות מוגזמות בשעות לא סבירות.

במכתב תביעה נגד משרד ראש הממשלה שהגישו השלושה, עולות טענות לעבודה סיזיפית, מניעת אוכל, מניעת שימוש בשירותים במעון, ועבודה בשבתות וחגים ללא הפסקה: "התובע יזעק בתביעה זו את זעקתו הכואבת על שנים של כאב ופגיעה אנושה בזכויותיו הבסיסיות ביותר, ובין השאר בגין התעמרות, התנכלות תעסוקתית, הפעלת לחצים אסורים, יחס פוגעני קשה ושלילת חירויות שחווה בתקופת עבודתו".

שניים מהתובעים הם אהרון נאור ויאיר יצחקי, עובד תפעול במעון ראש הממשלה, שעבד בו משנת 2015 ועד שנת 2021. "הוא חווה התעמרות והתנכלות מצד הממונים עליו באופן בלי מתקבל על הדעת, בין השאר דרך פגיעה קשה וחמורה באורחות חייו והפיכתו למעין 'עבד מודרני'", נכתב.

מעון ראש הממשלה

יצחקי מתאר את היחס הקשה שלו קשה, ולטענתו נאלץ למלא את רצונות המשפחה בכל דרך שרצו, גם בזמן לא נכח בעבודה: "דווקא מקום שכבוד האדם וזכויות אנוש אמורות להיות נר לרגליו, היה מקום בו עבר התובע התעמרות קשה". בנוסף טוענים התובעים לרכיבי שכר שלא שולמו על פי חוק.

תביעת השניים מצטרפת לתביעה שלישית של ג'ו קרסון שהיה שף במעון במשך כחמש שנים, עד אפריל 2020, אשר טוען שעבד שישה ימים בשבוע לפי דרישת המשפחה, ולא קיבל על כך כסף.

תגובת בני הזוג נתניהו: "מדובר בתביעות סרק. תמוה במיוחד עיתוי הגשת התביעה, למעלה משנה ושמונה חודשים מיום סיום העסקתם במעון ראש הממשלה. אם היה להם כל כך רע, למה נשארו לעבוד במעון ראש הממשלה כל כך הרבה שנים?"