"הטיחה לרצפה": הסייעת בגן של כרמל מעודה מואשמת שתקפה 5 ילדים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד לירז נתן בת ה-32, בגין 8 מקרי תקיפה שונים במשך כשנה. "העמידה פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות, וגרמה לצפות בחבריה אוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה"

זמן צפייה: 00:42

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד לירז נתן, שהייתה סייעת בגן של כרמל מעודה, בגין תקיפת חמישה פעוטות. מכתב האישום עולה כי בתקופה של כשלוש שנים שבה הועסקה בגן, תקפה פעוטות בכך שהניחה את רגליה על אחת מהן, הצמידה את גופה למזרן וסטרה לידה. בהזדמנויות אחרות שילבה ידיהם של הילדים בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה.

נתן נאשמת כי הושיבה קטינים בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע תזוזתם, דבר שגרם לאחד הקטינים להתפתל במשך כמה דקות עד שהצליח להשתחרר מהכיסא אליו היה כבול. מאישום נוסף עולה כי העמידה את אחת מילדות הגן כשפניה מופנות לקיר, מבלי שתוכל להיתמך בדבר, ונאלצה לצפות בחבריה משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה.

בהזדמנות אחרת נאשמת נתן כי הכתה קטין באמצעות מטלית ניקוי, אחזה בחוזקה בזרועו והטיחה אותו על מזרן, הכתה אותו בזרועו ומשכה את ראשו לאחור. נתן אף תחבה בחוזקה פרוסת לחם לפיו של אחד הקטינים, הטיחה קטינה אל הקיר, גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה, תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח ומשכה קטין בזרועו לקצה השני של החדר והושיבה אותו על הרצפה בחוזקה. כך לפי כתב האישום.

עוד בחדשות 13:

כתב אישום בגין תקיפת קטין יוגש נגד הסייעת בגן של כרמל מעודה

חמישה חודשים אחרי כתב האישום: מסתמנת עסקת טיעון לכרמל מעודה

כרמל מעודה ביקשה להשתחרר ממעצרה אחת לשבוע – לטובת טיפול נפשי

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

כתוצאה ממעשי התקיפה נגרמו לקטינים מכאובים וליקויים גופניים, בין בשל עוצמת התקיפה, בין בשל העובדה שהמכאובים גרמו להם להתפתל ובין בשל מניעת אוכל מהם.

בשבוע שעבר התייחס יוסי חברה, אב של אחת מהילדות בגן, להודעה על כתב האישום הצפוי, ואמר: "סוף סוף, לאחר חצי שנה שאנחנו ממתינים בחוסר ידיעה מה קורה עם הסייעת, היום קיבלנו את הבשורה שיוגש נגדה כתב אישום. אני מקווה מאוד כי בכתב האישום תבוא לכדי ביטוי חומרת המעשים של לירז, מאחר שמהסרטונים עולה תמונה ברורה כי המעשים שביצעה  לא פחות מהמעשים שביצעה כרמל מעודה. אנחנו נדרוש שהיא תקבל את העונש המקסימלי שמגיע לה ושתשב גם היא מאחורי סורג ובריח, שם מקומה".

לפני כשבועיים פורסם כי מסתמנת עסקת טיעון אפשרית בעניינה של כרמל מעודה. עו"ד אפרים דמרי, המייצג אותה, פנה לפרקליטות והציע להם עסקה, לפיה מעודה תשב במאסר מספר שנים ובכך יסתיים הדיון בתיק.

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

בפרקליטות שמעו את הצעתו ופנו להורים כדי לשמוע את חוות דעתם, שככל הנראה לא תהיה חיובית - מאחר שמדובר במספר שנים מועט. עם זאת, המגעים לכיוון עסקת הטיעון כבר נמצאים על פני השטח.

לפני כחודש העבירה מעודה באמצעות עורך דינה בקשה לאישור יציאה אחת לשבוע ממעצרה, לצרכי טיפולים פסיכולוגיים. הפרקליטות התנגדה לבקשה של מעודה והיא תועבר לדיון בבית המשפט.

ההורים שילדיהם שהו בגן של מעודה אמרו לחדשות 13: "זה בדיוק מה שחשבנו שיקרה, תחילה מעצר בית, אחר כך טיפול לשיקום, בהמשך התאווררות ובסוף מעודה תסתובב ברחובות כאחד האדם. צריך לזכור שמעודה היא עבריינית מסוכנת שהעבירה את ילדינו טרור. אנו דורשים מבית המשפט לדחות על הסף את הבקשה ההזויה הזאת".