"שיישאר בינינו": מורה לספורט מואשם בעבירות מין בתלמידיו

על פי כתב האישום יעקב תנעמי, שעבד כמורה להתעמלות בבית ספר לתלמידי כיתות א'-ח', נהג ב"שיטה" דומה - ביקש מתלמידיו לעשות "עמידת גשר" ובתוך כך נגע באיבר מינם, הסתכל מתחת למכנס ואף צילם. "ניצל את מעמדו ופער הכוחות בינו ובין התלמידים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד יעקב תנעמי, בן 29 מהשומרון, שמואשם כי ביצע מעשים מיניים בתלמידיו. כתב האישום מפרט שישה אישומים בדבר שישה קטינים בהם פגע מינית, ומייחס לתנעמי עבירות של מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים שלא בהסכמתו ופגיעה בפרטיות.

על פי כתב האישום, במהלך החודשים ספטמבר לנובמבר השנה תנעמי עבד כמורה לספורט בבית ספר בשומרון, ובמהלך השיעורים ביצע תנעמי מעשים מגונים בתלמידים בשיטה דומה. "לרוב, היה מבקש מהתלמידים, או מתלמיד אחד איתו נשאר ביחידות, לבצע תרגיל מסוג "עמידת גשר" שבו התלמיד מתרומם על ידיו ורגליו כך שגבו מורם באוויר בצורת גשר", כך מפרט כתב האישום את "השיטה" של תנעמי.

חצר בית הספר בו היה אירוע אלימות בין תלמידים
חצר בית הספר, ארכיון | צילום: חדשות עשר

"בזמן שהתלמידים היו מבצעים את "עמידת הגשר", תנעמי היה נוגע באיבר מינם, ישבנם, מעל הבגדים או מתחת, במסווה של מסייע להם להגיע לתנוחה הנכונה או לשמור על יציבות. בנוסף, היו מקרים בהם הרים את החלק העליון של מכנסיהם והתחתונים והביט באיבר מינם כשבאחד מהמקרים תנעמי אף צילם את איבר מינו של התלמיד כשהוא עושה את עצמו משוחח בטלפון. לעיתים, לאחר ביצוע המעשים, ביקש תנעמי מהתלמיד שלא לספר על מעשיו לאיש ו"שיישאר בנינו"".

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עורכת הדין מהלל כי "המשיב ביצע את המעשים המיוחסים במסגרת תפקידו וניצל את מעמדו ופער הכוחות בינו ובין התלמידים. המשיב עשה שימוש באמצעי פיתוי, נהג להחמיא לקטינים באוזניהם או באוזני הוריהם, נתן להם מעת לעת סוכריות ורכש את אמונם".