חשד למעילה בקבלת רישיונות נהיגה: שני קצינים בכירים נחקרו

על פי החשד, בוצעה מעילה בעשרות רישיונות נהיגה לא חוקיים. שני אלופי משנה בצה"ל נחקרו באזהרה במצ"ח, בחשד לקבלת דבר במרמה. גם מורה לנהיגה וכמה מעורבים נוספים לכאורה נחקרו

שוטרי מצ"ח
שוטרי מצ"ח | צילום: חדשות 13

שני קצינים בדרגת אל"מ נחקרו היום (שלישי) במצ"ח באזהרה בחשד לקבלת דבר במרמה. על פי החשד השניים מעורבים במעילה בעשרות רישיונות נהיגה שהתקבלו מבלי שעמדו בדרישות החוק. בתום החקירה הם שוחררו. במסגרת הפרשה נחקרו גם מורה נהיגה למשאיות ומספר מעורבים נוספים.

על פי החשד, חיילים ומועמדים לגיוס בצה"ל, שלמדו בבית ספר ללימוד נהיגה באמצעות ספק של משרד הביטחון, ניגשו למבחן המעשי - הטסט, על משאית מבלי שביצעו את כמות השיעורים הנדרשת על פי החוק. במהלך החקירה הסמויה במצ"ח עלה חשד כי מורה הנהיגה חתם על ביצוע כלל השיעורים כנדרש, כשהבעלים של בית הספר שלשל לכיסיו כסף רב במרמה.

עוד בחדשות 13:

היום תתקיים עצרת תמיכה בנתניהו; ליברמן: "הפגנה מיותרת"

היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר – הנבצרות היא עניין ציבורי

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

קצין בכיר (אילוסטרציה)
קצין בכיר (אילוסטרציה) | צילום: דו"צ

בתחילת החודש נעצר קצין בדרגת רב סרן המשרת בתפקיד מטה בצה"ל בחשד לאונס של חיילת. על פי החשד, האונס אירע לפני כעשרה חודשים. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה, בהם שמו של הקצין והיחידה שבה הוא משרת. מלבד עבירת האונס, חשוד הקצין גם בעבירות של מעשה מגונה, הטרדה מינית ונהיגה בשכרות. בית הדין הצבאי ביפו האריך את מעצרו, עד ליום שלישי הקרוב.

כשבוע קודם לכן הודיע תא"ל שי אלבז, מפקד שייטת 13 לשעבר, כי הוא פורש מצה"ל בעקבות פרסום אירועים של התנהגות לא הולמת שהתרחשו לכאורה לפני למעלה מעשור ופורסמו בחדשות 12. כלפי אלבז נטען כי ניהל מערכות יחסים מיניות לא הולמות עם חיילות ששירתו תחתיו.

הקצין החליט לסיים את תפקידו בצבא לפני שידור התחקיר. עם זאת, לא נפתחה תלונה במצ"ח ולא החלו הליכים פליליים בגין האירועים המדוברים, שהתרחשו לכאורה כאשר היה אלבז בדרגת סא"ל ופיקד על פלגתת לוחמי בשייטת 13 וכן בתפקידו בסגן היחידה.