היועמ"ש: אין עילה לבדיקה בנושא "התצהיר הכוזב" של ליאת בן ארי

מנדלבליט הגיב לדרישת התנועה למשילות לפתוח בחקירה עקב טענות על כך שהפרקליטה הבכירה הגישה לכאורה בעבר תצהיר כוזב לבית הדין לעבודה: "תמוה הדבר מדוע דווקא כעת שב ההליך לשמש כלי ניגוח"

עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה שמובילה את צוות החקירה של נתניהו
עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה שמובילה את צוות החקירה של נתניהו | צילום: ynet

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר הערב (חמישי) כי אין עילה לפתוח בבדיקה או בחקירה בעניין "התצהיר הכוזב" של המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי. זאת, בתגובה לדרישת התנועה למשילות לפתוח בחקירה נגדה, בעקבות טענות על כך שבן ארי הגישה לכאורה בעבר תצהיר כוזב לבית הדין לעבודה.

"סוגיית ההלימה בין תצהירה של עו"ד בן ארי לבין תוכן השיחה הועלתה כבר בשנת 2016, ונבחנה בזמן אמת, בין היתר ע"י אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה - וכבר אז לא נמצא כי יש מקום להורות על נקיטת צעדים כלשהם כלפיה", כתב מנדלבליט. "תמוה הדבר מדוע דווקא בימים אלה שב ההליך המשפטי ההוא לשמש כלי ניגוח נגד הפרקליטה הבכירה, שכן נושא זה פורסם ברבים כבר בשנת 2016".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ברגע האחרון: נכשל ניסיון להשהות המכרז בו התמודדה ליאת בן ארי

פרסום ראשון: אבטחה מיוחדת הוצבה סביב שי ניצן וליאת בן ארי

התובעת בתיקי נתניהו מונתה למשנה לפרקליט המדינה

ליאת בן ארי
ליאת בן ארי | צילום: חדשות 13

על פי מכתב היועמ"ש, מבחינת תמלול הפגישה והתצהיר המלא, יחד עם בדיקת הקשר האירוע, עלה כי התיאור שעליו הצהירה בן ארי לא היה שקרי וכי לא מדובר בחשד לעבירה פלילית.

מנדלבליט חתם את המכתב בדברי שבח רבים לבן ארי, ובהגנה על מערכת המשפט. "מערכת אכיפת החוק פועלת באופן עצמאי, מקצועי, ללא משוא פנים וללא מורא", כתב היועמ"ש. "אנשי פרקליטות המדינה עושים מלאכתם נאמנה למען שלטון החוק והאינטרס הציבורי. עו"ד ליאת בן-ארי היא פרקליטה ותיקה ומנוסה, בעלת הישגים רבים במאבק בשחיתות, בתפקידים השונים אותם מילאה בפרקליטות המדינה".