בחשד לסחר בבני אדם ואונס: פשיטה על כת "לב טהור" במקסיקו

משרד החוץ דיווח כי בסוף השבוע האחרון בוצעה פשיטה של המשטרה המקומית על מתחם של הכת, זאת לאחר שנאספו ראיות מפלילות על מספר חברים בכת. את המשטרה ליווה גם צוות ישראלי פרטי שהושכר על ידי המשפחות והקונסול במקסיקו ששהה בסמוך

זמן צפייה: 02:10

משרד החוץ דיווח היום (שלישי) כי ביום שישי האחרון בשעה 06:30 שעון מקסיקו נערכה פשיטה של משטרת מקסיקו על מתחם של הכת "לב טהור" בשיתוף יחידת המשטרה המקומית, יחידת הפרקליטות ואנשי משרד הרווחה.

הפשיטה התקיימה לאחר שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר אנשים בכת בחשדות של סחר בבני אדם, סחר בסמים, אונס ועוד, ובסך הכל השתתפו כ-80 אנשים. את המשטרה ליווה צוות ישראלי פרטי ששכרו המשפחות, וקונסול ישראל במקסיקו, שהה בסמוך. ישראל עמיר אשר ברח מהכת לפני מספר שנים ובנו בן ה-3, אחותו ואחיו מצויים בכת, השתתף גם הוא בפשיטה יחד עם עוד חברי משפחה, בכדי לזהות את הילדים.

Members Of A Jewish Community Walk In The Village Of San Juan La Laguna
חברי כת ''לה טהור'' בגואטמלה, ארכיון | צילום: רויטרס

במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת, ביניהם אזרחים ישראלים עם בעלי אזרחויות נוספות כמו קנדה, ארה"ב וגואטמלה.

שניים מחברי הכת, יואל רוזנר, אזרח קנדי ומנחם מנדל אלטר, אזרח ישראלי נעצרו בגין חשדות לסחר בבני אדם ועבירות מין קשות, והם צפויים להישפט במקום, תוך שהם מואשמים בעבירות שדינן כ-20 שנות מאסר. שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עזבו עם קבוצת חברים נוספת כיומיים לפני הפשיטה.

חמישה חברי כת נוספים עוכבו למתקן ההגירה וצפויים להיות מגורשים בגין שהות בלתי חוקית. שאר האנשים ששהו במתחם הועברו בנסיעה ברכבים למתחם של משרד הרווחה המקסיקני.

ילדי הכת ''לב טהור'' במתחם הכת במקסיקו
ילדי הכת ''לב טהור'' במתחם הכת במקסיקו

במהלך המבצע ולנוכח צו בית משפט ישראלי הועבר בנו של ישראל עמיר, חבר הכת לשעבר שהשתתף במבצע, לידיו על ידי הרשויות המקסיקניות. ישראל טס עם בנו לישראל ונחת אתמול בארץ.  שאר חברי הכת סירבו כרגע לעזוב את הכת ולעבור לחזקת אפוטרופסות הישראלי, זאת על אף שהמשטרה המקומית מוכנה להעבירם לקונסול ישראלי.

הקונסול הונחה לוודא שלא יהיו פעולות אלימות ופינוי בכוח של חברי הכת ולמעשה היה במקום בעיקר בכדי למנוע פעולות אלימות ולוודא כי לא מפרידים ילדים מאימהות ולהנפיק מסמכי נסיעה למי שיידרש לכך. לאחר שהוחלט שלא להפעיל כוח ולהגיע לידי עימות עם חברי הכת, הוחלט להקפיא את המצב ולהשאיר אותם ברשות גורמי הרווחה המקומיים, כרגע לארבעה ימים נוספים.