מבצע משטרתי נרחב בגליל נגד תופעת הפרוטקשן: 16 חשודים נעצרו

במשטרה אמרו כי שוטרים פשטו על כמה יעדים בכפר טובא-זנגריה ויישובים נוספים ועצרו 16 חשודים בעבירות הצתה וסחיטת דמי חסות. למקום הגיעו גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי

זמן צפייה: 00:33

16 חשודים בגביית דמי חסות (פרוטקשן) נעצרו הבוקר (שני) במבצע משטרתי נרחב בטובא-זנגריה שבגליל. למקום הגיעו גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

במשטרה אמרו כי "שוטרי המחוז הצפוני פשטו על מספר יעדים בכפר טובא-זנגריה ויישובים נוספים ועצרו 14 חשודים, בחשד לביצוע עבירות הצתה וסחיטת דמי חסות באזור מרחב כינרת. הפשיטה נערכה בתום חקירה סמויה שהחלה על רקע הצתת משאית בישוב טפחות, לצד אירועי הצתה במרחב כינרת כולו, בהם הצתת סירות עוגנות, בניסיון לאלץ את בעלי העסקים לשלם דמי חסות.  לפנות בוקר ניתן האות ושוטרי המחוז הצפוני ולוחמי מג"ב פשטו על מספר יעדים בכפר, שם עצרו לחקירה 10 חשודים, בחשד לעבירות הצתה, תקיפת שומר ועוד במטרה לאלץ עסקים לשלם דמי חסות, תחת מסווה של פעילות שמירה".

מעצרים בטובא זנגריה
מעצרים בטובא זנגריה | צילום: דוברות המשטרה

בן גביר והמפכ''ל בטובא-זנגריה
בן גביר והמפכ''ל בטובא-זנגריה | צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיפו במשטרה: "ארבעה חשודים נוספים נעצרו ברומת הייב, דובב, עלמה וגוש חלב. עם מעצרם של החשודים, תפסו כוחות המשטרה ציוד רב המסייע בגיבוש תשתית ראייתית להעמדת החשודים לדין. החשודים יובאו בהמשך היום לבית המשפט השלום בנצרת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם והחקירה בראשיתה. משטרה ישראל פועלת בכל הכוח נגד ארגוני הפשיעה, תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים כנגד בעלי עסקים, אשר מוצאים את עצמם לא רק תחת המעמסה של ניהול עסק עצמאי, אלא גם במצב בו הם ובני משפחותיהם חשים מאוימים ונזקים נגרמים לעסק שבבעלותם ולרכושם הפרטי".

מעצרים בטובא זנגריה
מעצרים בטובא זנגריה | צילום: דוברות המשטרה

"משטרת ישראל קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה באיומים, שלא להיכנע לסחיטה ולהודיע מייד למשטרה. הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום או הציות לגורמים עברייניים, לא מבטיח דבר ולא אחת אף מעודדם להעמיק את הסחיטה ולבצע את זממם כנגד אותו הקורבן וקורבנות נוספים".