עו"ד אבי חימי נבחר ליו"ר לשכת עורכי הדין

כחמישה חודשים לאחר התפטרותו של יו"ר הלשכה הקודם אפי נוה ולאחר שכיהן בתפקיד כיו"ר בפועל, ניצח חימי את יריבו ציון אמיר בבחירות. שר המשפטים אוחנה: "נשיב את מערכת המשפט לימי הזוהר"

זמן צפייה: 00:23

עו"ד אבי חימי נבחר היום (רביעי) ליו"ר לשכת עורכי הדין – כך קבעו חברי המוצעה הארצית של השלכה בבחירות שנערכו אתמול. חימי, שהתמודד לתפקיד הבכיר מול עו"ד ציון אמיר, כיהן כיו"ר זמני של הלשכה לאחר התפטרותו של עו"ד אפי נוה בעקבות הסערה הציבורית והחקירה הפלילית נגדו.

חימי ייצג כמה לקוחות מתוקשרים, בהם השר לשעבר שלמה בניזרי שהורשע בקבלת שוחד, ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, ועבריין המין שכיהן בעבר כראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה.

לאחר בחירתו, אמר חימי: "נהפוך את הלשכה לבית מזכוכית. כל עורך דין יוכל לדעת כל דבר שמתרחש, הכול יהיה גלוי וחשוף, תוך שיתוף פעולה. בקנדציה הנוכחית נאיר את פנינו לכל המחוזות, ובכל הפעילויות יהיו גברים, נשים ואנשים מכל המגזרים". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שוחחה עם היו״ר הנבחר, בירכה אותו ואיחלה לו הצלחה בתפקידו. כמו כן, שוחחה הנשיאה עם המועמד ציון אמיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המרוץ לתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין: האם נוה תומך מרחוק בחימי?

אוחנה: "הרשות השופטת היא הפחות דמוקרטית מבין השלוש"

חיות נגד אוחנה: "השקפה חסרת אחריות - הדרך קצרה לאנרכיה"

שר המשפטים אמיר אוחנה בנאומו הראשון
שר המשפטים אמיר אוחנה בנאומו הראשון | צילום: יוסי זמיר

שר המשפטים אמיר אוחנה שוחח עם עו"ד חימי ובירך אותו: "אבי ידידי היקר, הוטלה עליך משימה כבדה על ידי ציבור עורכי הדין. אני סמוך ובטוח שנדע לפעול יחד בשיתוף פעולה, ולהשיב את מערכת המשפט, שלשכת עורכי הדין היא חלק מרכזי בו, לימי הזוהר שלה".

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, בירכה על הבחירה: "אני מברכת את אבי חימי על בחירתו. אני בטוחה שהוא יעשה עבודה חשובה למען עורכי הדין בישראל. קוראת לו להמשיך יחד עם שרי המשפטים במהפכה השמרנית בה התחלתי". את הדברים כתבה בחשבון הטוויטר שלה. גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בירך את חימי והדגיש בפניו את חשיבותה של לשכת עורכי הדין.

עו"ד אמיר, שהתמודד לתפקיד, הגיב: "אני מקווה כי ראש הלשכה הנכנס, יתייחס לתפקיד בכובד ראש, ויפעל ללכד את השורות ולשקם את מעמד עורכי הדין וכבוד המקצוע. הצלחתו הכרחית לכולנו, ואני מקווה שיעמוד במשימה בהצלחה רבה. אבי, בהצלחה בדרכך".

אפי נוה ובת זוגו בבית המשפט
אפי נוה ובת זוגו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כאמור, בחודש ינואר הודיע אפי נוה, אז יו"ר הלשכה, על התפטרותו מהתפקיד לאחר שהותר לפרסום כי הוא חשוד בקבלת שוחד מיני בתמורה למינוי שופטת וניסיון למנות שופט. זאת, במסגרת הפרשה שהחלה בעקבות מידע שהגיע לעיתונאית הדס שטייף. "אני מודיע בזה על התפטרותי מתפקידי כראש לשכת עורכי הדין. החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד", מסר נוה בהודעה לתקשורת. "אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".

נוסף לאישום החמור נגד נוה, בחודש דצמבר הוגש נגדו ונגד זוגתו כתב אישום בגין יצאה מישראל וכניסה אליה שלא כחוק בצוותא, וקבלת דבר במרמה בצוותא. שעות לאחר הגשת כתב האישום, הודיע נוה כי הוא פורש מהוועדה לבחירת שופטים. נוה מואשם כי סייע לזוגתו לצאת מישראל ולהיכנס אליה ללא החתמת דרכונה האישי בביקורת הדרכונים בנתב"ג. לפי כתב האישום, נוה, הפרוד מאשתו ונמצא בהליכי גירושין, רצה לטוס לתאילנד בחשאי עם זוגתו כדי להפיק תועלת בסכסוך עם אשתו. בשל כך, פעלו השניים בתיאום כך שיציאתה מהארץ לא תירשם בביקורת הגבולות, וכן כניסתה אליה.