הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין: חבר ועדת הבחירות פועל לדחייתן

עו"ד נתי פרץ, חבר ועדת הבחירות של הלשכה, הגיש בקשה לדחות את הבחירות לראשות הלכה, על מנת "שמועמדים יוכלו להגשים את זכותם לבחור ולהיבחר". לפי פרץ, יש לאפשר גישה מחדש לחתימות דיגיטליות בלשכה

Whatsapp Image 2023 05 14 At 1
ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עמית בכר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

חבר ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין, עו"ד נתי פרץ, שלח היום (ראשון) מכתב לוועדת הבחירות המרכזית של לשכת עורכי הדין בבקשה לדחות את הבחירות לראשות הלשכה בחודשיים, כך שיתקיימו בחודש אוגוסט במקום ביוני, זאת כדי לאפשר הגשה מחדש של חתימות תמיכה בכל דרך, ובלבד שוועדת הבחירות תוכל לוודא עם החותם שהוא אכן תומך במועמד.

המטרה בדחייה היא "להשיב את אמון הציבור בלשכה על מנת שמועמדים יוכלו להגשים את זכותם לבחור ולהיבחר". בנוסף הדגיש עו''ד פרץ: "הדאגה שלי היא לא אלה שנפסלו לכאורה כעת, אלא אלה שלא הגישו מועמדות כי ועדת הבחירות אסרה הגשה של חתימות דיגיטליות וכעת יש לאפשר לכל מי שרוצה להתמודד. אלו שבחרו לא להגיש יוכלו כעת לממש את זכותם להתמודד ואלה הם הנפגעים העיקריים".

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, ביום רביעי האחרון פורסם בחדשות 13 כי מסתמן שוועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין תפסול את מועמדותו של אפי נוה לתפקיד ראש הלשכה. זאת, בשל אי-סדרים בחתימות הנדרשות להגשת מועמדות. במטה של נוה מסרו כי אין סיבה לפסילתו.

‏בוועדת הבחירות הבהירו כי מדובר בהחלטה כוללנית לפסול קולות דיגיטליים ולא החלטה פרטנית נגד מועמד כזה או אחר. גורמים בוועדה אומרים שרוב הקולות של אפי ייפסלו ולכן מועמדותו תיפסל פרטנית בימים הקרובים, על כך הוא צפוי לעתור לבית המשפט המחוזי. בסביבתו של נוה מכחישים שנפסל.