מסתמן: תיפסל מועמדותו של אפי נוה לראשות לשכת עוה"ד

בשל החלטה כוללנית בעניין חתימות דיגיטליות למועמדותו, בוועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין צפויים לפסול את מועמדותו של נוה. בסביבתו טוענים כי אין עילה לפסילה ואם ייפסל הוא צפוי לעתור לבית המשפט המחוזי

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מסתמן כי ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין תפסול את מועמדותו של אפי נוה לתפקיד ראש הלשכה - כך פורדם בחדשות 13 הערב (רביעי). זאת, בשל אי-סדרים בחתימות הנדרשות להגשת מועמדות. במטה של נוה מסרו כי אין סיבה לפסילתו.

‏בוועדת הבחירות הבהירו כי מדובר בהחלטה כוללנית לפסול קולות דיגיטליים ולא החלטה פרטנית נגד מועמד כזה או אחר. גורמים בוועדה אומרים שרוב הקולות של אפי ייפסלו ולכן מועמדותו תיפסל פרטנית בימים הקרובים, על כך הוא צפוי לעתור לבית המשפט המחוזי. בסביבתו של נוה מכחישים שנפסל.

אפי נוה בעת הקראת גזר דינו בבית המשפט
אפי נוה בעת הקראת גזר דינו בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מטעמו של עו"ד נוה נמסר: "בניגוד לפרסומים, מועמדותו של נוה לא נפסלה. עו"ד נוה הגיש מספר חתימות כפול מהנדרש. בוועדת הבחירות התקבלו החלטות פוליטיות שאינן קשורות למועמדותו של עו"ד נוה ואנו מצרים על הניסיון של מועמדים יריבים שיודעים שאין ביכולתם לנצח אותו בבחירות דמוקרטיות ובוחרים להפיץ שקרים לכלי התקשורת. אנו בטוחים כי ציבור עורכי הדין לא יפול לספינים ולשקרים וידע לבחור נכון בקלפי כראוי בבחירות דמוקרטיות".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו: "את אפי נוה יש לפסול בעיקר בשל היותו עבריין ולא על עניינים פרוצדורליים. התנועה תפעל מול היועצת המשפטית על מנת שתאסור על האדם שהרס את לשכת עורכי הדין והביא לתוכה נורמות עברייניות מלשוב למקום הפשע".

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, נוה כיהן בעבר כראש הלשכה בשנים 2019-2015. בחודש מרץ פורסם בחדשות 13 כי ברקע הבחירות המתקרבות ללשכת עורכי הדין, נוה מתכנן להגיש את מועמדתו לתפקיד. נוה נחשד בקבלת הטבות מיניות תמורת קידום השופטת אתי כרייף בפרשה שכונתה "מין תמורת מינוי". התיק נסגר, נוה עזב את הלשכה והורשע בעבירה של יציאה וכניסה לישראל במרמה.