הפרקליטות החליטה: טכנאי גז לא יואשם ברשלנות

טכנאי הגז שלא זיהה את דליפת הגז שהובילה לפיצוץ שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם לא יואשם באחריות למותם - כך קבעה היום הפרקליטות בירושלים

חצר בית שנפגע בפיצוץ גז בגן יבנה. פיצוץ גז הרסני (צילום ארכיון)
חצר בית שנפגע בפיצוץ גז בגן יבנה. פיצוץ גז הרסני (צילום ארכיון) | צילום: חטיבת דובר המשטרה

הפרקליטות החליטה הערב (חמישי) לסגור את התיק נגד טכנאי הגז ובעלי תפקידים נוספים בחברת "סופר גז" שהיו מעורבים, לכאורה, בפיצוץ הגז שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם בינואר 2014 - זאת מחוסר ראיות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בעבר נודע כי פיצוץ גז אירע בדירה בשכונת גילה בירושלים, למרות ששכן בדירה הסמוכה התלונן על ריח חריף של גז במשך שנה וחצי. הטכנאי שהגיע למקום לא זיהה דליפה, ואמר להם שהטיפול הזה יספיק עד הבוקר ומיד לאחר מכן עזב את המקום. שעות ספורות לאחר ביקורו אירע הפיצוץ, והוא נעצר בחשד לרשלנות.

כתוצאה מהפיצוץ נהרגו מיידית שלושת בני משפחת טופאן - אברהם, אשתו גילת ובנם הפעוט יוסף חיים - ונפצעה אנושות שכנתם לינדה שוורץ, שבהמשך נפטרה מפצעיה. כוחות שהגיעו למקום דיווחו על הרס יוצא דופן, כאשר גם מכוניות שחנו ברחוב נפגעו. בנוסף, 12 דירות נוספות נהרסו ועוד כמה דיירים נפצעו באורח קל.

על פי הראיות הקיימות, הטכנאי אכן בדק את את חיבורי הגז והשעונים בכניסה לבניין, ולא מצא עדויות לדליפה. חרף זאת, החליט לסגור את ברז שעון הגז לבקשת אברהם טופאן ז"ל. מחוות הדעת של כיבוי אש ומשרד התשתיות נקבע באופן חד משמעי כי מקור הפיצוץ הוא בדירת משפחת שוורץ, דירה אשר לה קיר משותף עם דירת משפחת טופאן, ואשר הכניסה אליה ושעון הגז שלה נמצאים בכניסה אחרת של הבניין. הפיצוץ אירע כתוצאה מדליפה שנמשכה מספר שעות מברז גז שנמצא פתוח בארון המטבח של משפחת שוורץ.

שכנים שגרו בבניין העידו גם הם כי ייתכן והטכנאי אכן לא הריח גז. בנוסף, התברר כי חברת הגז פעלה בהתאם לנהלי משרד התשתיות בפרשה, וכי הטכנאי עבד על פי כל הנהלים. בפרקליטות נקבע שהטכנאי לא יכול היה לצפות את הפיצוץ נוכח הבדיקות, וכי לא ניתן לקבוע כי מי מבעלי התפקידים בחברת "סופר גז" התרשל באופן שהוביל לפיצוץ הקטלני.