נשיאת בית המשפט העליון: "נבחרו שופטים מיומנים ומקצועיים"

נשיאת בית המשפט העליון שיגרה מכתב לשופטי בתי המשפט בישראל ובו בירכה את ארבעת המינויים החדשים

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור התייחסה היום (חמישי) למינוי ארבעת השופטים החדשים לעליון ואמרה כי היא "גאה ושמחה על כך שהוועדה השכילה לקדם ארבעה שופטים מיומנים, מקצועיים ובעלי ניסיון רב ועשיר במערכת בתי המשפט, אשר ללא ספק יהוו תרומה חשובה למשימות העמודות בפני שופטי העליון".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השופטים שנבחרו
השופטים שנבחרו

במכתב שמיענה לשופטי בתי המשפט בישראל הוסיפה הנשיאה נאור כי "תפקידם של שופטי ישראל במשטרנו הדמוקרטי הוא להכריע בסכסוכים בין אדם לחברו, לשמור על שלטון החוק ולהגן על זכויות האדם בישראל. השופטים נהנים מאי-תלות ומעצמאות שיפוטית מלאה".

נאור הוסיפה להגן על הבחירה של הארבעה, חרף הסיקור על "המהפכה השמרנית" שיעבור בית המשפט. "כל אחד ואחת מהם פוסק בכל סוגיה העומדת בפניו לפי מיטב הכרתו ומצפונו, ללא מורא וללא משוא פנים", כתתבה השופטת נאור. "כך פעלו וכך ימשיכו לפעול כל שופטי ישראל ובכללם השופטים שקודמו אמש. נקבל את כולם בברכה".

"הבחירה תגביר את אמון הציבור בעליון"

מוקדם יותר היום התייחסה שרת המשפטים איילת שקד בראיון בגל"צ לבחירת השופטים ואמרה כי "הבחירה המוצלחת תגביר את אמון הציבור בבית המשפט העליון, וכן - גם את אמון הימין. כשנבחרתי רציתי לייצג את האג'נדה השמרנית. המשימה שלי הייתה להביא לייצוג של כלל החברה הישראלית ושל הזרם השמרני".

שקד הוסיפה כי "בעולם כולו שופטים בבתי המשפט נבחרים על ידי פוליטיקאים בלבד, ואילו אצלנו השיטה היא כזו של תמהיל המורכב משלוש הרשויות ולשכת עורכי הדין. הבחירה עצמה היא דיל".

"שמרן זה לא בהכרח ימני", הבהירה השרה. "פרופסור דניאל פרידמן, למשל, הוא שמרן ולא ימני. נבחרו שופטים מצטיינים עם הרבה מאוד ניסיון, ותק וגיוון. בסופו של דבר אדם מושפע מתבנית נוף מולדותיו ומערכיו, שופט הוא אדם וכל הדברים האלה באים לידי ביטוי בפסיקות - ואם אדם משתנה, הוא משתנה", הוסיפה.

השרה ציינה כי היא גאה בכך שלראשונה נבחרה לכהן בבית המשפט העליון באופן קבוע שופטת דתיה. "המטרה הייתה ליצור בית משפט מגוון, שמייצג את כל חלקי וגווני החברה הישראלית. המשימה הבאה היא שופט חרדי", הוסיפה, "עוד לא בשלה העת, הם לא מגיעים למערכת".