בית המשפט בראשון לציון: השופט לשעבר הורשע בהטרדה מינית‎

בית המשפט דחה את הסדר הטיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת בדימוס יצחק כהן, והרשיע אותו בהטרדה מינית של עוזרת בלשכתו

השופט בדימוס יצחק כהן (ארכיון)
השופט בדימוס יצחק כהן (ארכיון) | צילום: אתר הנהלת בתי המשפט

דרמה בבית המשפט השלום בראשון לציון: על אף הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לשופט בדימוס יצחק כהן, בית המשפט החליט להרשיעו בהטרדה מינית של עוזרת משפטית בלשכתו - זאת בניגוד לפרטי ההסכם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי ההסדר שנחתם תחילה, כהן, נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר בנצרת שאף שנכלל בעבר גם ברשימת המועמדים לבית המשפט העליון, נדרש להודות בהטרדה מינית במסגרת הסדר מקל, אך הוא לא יורשע וייגזרו עליו עבודות שירות. למרות זאת, בית המשפט החליט להרשיעו בסעיפי האישום ודחה את ההסדר שנחתם.

בנוסף, לפי ההסדר, התביעה הסכימה לאי הרשעה, בכפוף להמלצת שירות המבחן. המו"מ להסדר התנהל בין פרקליטיו, עו"ד רועי בלכר ומשה מזור, אל מול פרקליטות מחוז מרכז. בשל רגישות ההסדר, הוא הועבר לאישור היועמ"ש מנדלבליט.

על פי כתב האישום המתוקן, תיארה עובדת בית המשפט כי השופט הכניס את היד מתחת לחולצתה ונגע בגבה. על פי הכתוב, העוזרת הרגישה מבוכה, לכן התחילה לדבר על חתונתה הקרבה.

עו''ד רועי בלכר
עו''ד רועי בלכר | צילום: חדשות 2

בספטמבר האחרון הודיעו נציגי פרקליטות מחוז מרכז לבאי כוחו של כהן על החלטת היועמ"ש הנוכחי מנדלבליט להעמידו לדין, לאחר שקיבל את המלצת פרקליט המדינה בנושא. העבירות שיוחסו לכהן בוצעו לכאורה כלפי עובדת מערכת בתי המשפט - אישה ששימשה כעוזרת האישית של כהן. העמדתו לדין של השופט כהן התאפשרה לאחר חקירה מאומצת ביחידת הארצית לחקירות הונאה.