במהלך פעילות משותפת: "עצר את הניידת בנקודה חשוכה ותקף חיילת"

שוטר סיור בן 37 נאשם בהטרדה מינית של חיילת בשירותה הסדיר במסגרת פעילות משותפת בין צה"ל למשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד דניאל יעקב, שוטר סיור בן 37 המשרת באזור ים המלח, בגין מעשה מגונה והטרדה מינית של חיילת בשירות חובה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי כתב האישום, במסגרת שיתוף פעולה בין צה"ל למשטרה אסף שוטר את החיילת מהמוצב שבו שהתה אל תחנת המשטרה בשעות הערב. בזמן שהגיעו לתחנה ירד השוטר מהניידת והנאשם עלה.

במהלך הנסיעה המשותפת של השניים שאל השוטר הנאשם את החיילת מה הטעם שלה בבנים, האם היא בתולה, מה היא עושה עם בנים ומתי הייתה החוויה המינית האחרונה שלה. החיילת נמנעה מלהשיב, אך הנאשם הפציר בה לענות וביקש שתהיה כנה.

בשלב זה עצר הנאשם את הניידת בנקודה חשוכה בתואנה כי הוא זקוק למנוחה וביקש מהחיילת שתגע בידו. לאחר מכן נשען על כסאו וליטף את החיילת בעורפה. בתגובה, החיילת אמרה לו כי הדבר אינו נעים לה והסיטה את ידו.

"רוצה לעשות זאת לעוד בנות"

לאחר מכן ביקש ממנה הנאשם כי תעסה אותו, אך היא סירבה והצהירה שהיא "לא טובה בזה". השוטר הציע ללמד אותה לעסות בעודו מניח את ידיו על כתפיה ומסובב את גופה. לפי כתב האישום המתלוננת קפאה במקומה ובשלב מסוים יד השוטר גם הונחה על ירכה אך צעד זה זכה לתגובה תקיפה: "אתה לא מתקרב אליי ולא נוגע בי", אמרה לו.

לאחר שהנאשם סורב לבקשתו לישון אצל החיילת הוא אמר לה כי מעשיו נבעו מניסיון לבחון כיצד מגיבות בנות גילה למצבים דומים וביקש ממנה שלא לדבר על מה שקרה עם אחרים מפני שהוא רוצה לבדוק בנות נוספות.

על פי כתב האישום, במעשיו עשה הנאשם מעשה מגונה במתלוננת בלא הסכמתה והטריד אותה מינית בהתייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותה כאשר הראתה לו שאינה מעוניינת.