אולמרט ישתחרר מחר מהכלא

אחרי שנה וארבעה חודשים ייצא מחר ראש הממשלה לשעבר מכלא מעשיהו וישוב לביתו. בסביבתו מוסרים שכבר בימים הקרובים יפנה לנשיא ריבלין בבקשה לבטל את מעמדו כאסיר ברישיון

אולמרט יבקש לבטל את מעמדו כאסיר ברישיון
אולמרט יבקש לבטל את מעמדו כאסיר ברישיון | צילום: גיל יוחנן

אהוד אולמרט, יצא מחר בשעות הבוקר המוקדמות מכלא מעשיהו, עד השעה 7:00 בבוקר. לפי שעה, הכוונה שרק מאבטחים של השב"כ יבואו לאסוף אותו משערי הכלא ובסביבתו של ראש הממשלה לשעבר מאשרים שבקרוב, אולי כבר בימים הקרובים, יפנה לנשיא המדינה בבקשה לבטל את מעמד האסיר ברישיון, כפי שהבטיח ריבלין כשחתם על הסירוב בבקשת החנינה שהגיש אולמרט. כעת, יתמודד אולמרט עם בדיקת המשטרה שמתנהלת בענייניו בעקבות החשד שהוא מסר בניגוד לחוק מסמכים מסווגים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הבדיקה עוסקת בשתי פרשיות ביטחונית סודיות ואולי גם בספיח של אחת מהן, כל אלה נאסרו לפרסום. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, אמור להחליט בשבוע או בשבועיים הקרובים אם לעבור מבדיקה לחקירה פלילית מלאה בפרשה הזו. עד לפרסום דוח ועדת השחרורים בסוף השבוע שעבר המגמה שהסתמנה בפרקליטות - לעבור לחקירה פללית נגד אולמרט.

השאלה שנשאלת כעת: האם הביקורת הקשה שמתחו חברי ועדת השחרורים על גורמי הפרקליטות והשב"ס, בכל נושא הוצאת המסמכים המסווגים, תשפיע על החלטת היועמ"ש. מקורבי אולמרט מוסרים: "אם הוא יזומן לחקירת משטרה, יש לו תשובות שיפתיעו את החוקרים".

עד שיבוטל מעמדו של אולמרט כאסיר ברישיון הוא יצטרך להתייצב פעמיים בחודש בתחילת כל שבוע ראשון ושלישי בתחנת משטרה. נאסר עליו לצאת לחו"ל ופעם בשבוע הוא צריך להיפגש עם עובד סוציאלי של הרשות לשיקום האסיר. כל זאת, עד תום מועד העונש שנגזר עליו - מאי 2018. אולמרט הבטיח שלאחר שיחרורו הוא יתנדב לפעולת בשתי העמותות של הרב פירר.