השופט עזריה אלקלעי: "על ראש הממשלה להתפנות מעיסוקיו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ביקשו באמצעות עורך דינם לדחות הדיון בתביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה, בעקבות פוסט בפייסבוק

יגאל סרנה: "מול הכאוס מתייצב סדר"

כמעט שנה עברה מאז ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגישו תביעת דיבה נגד העיתונאי יגאל סרנה, בגין פוסט שהשתמע ממנו כי שרה הורתה לראש הממשלה לרדת מרכבם המשותף באמצע כביש 1. התביעה הגיעה לשלב ההוכחות, והדיון נקבע למחר (שלישי). בני הזוג לא ממהרים לסיים את הפרשה וביקשו באמצעות עורך דינם לדחות את הדיון. השופט עזריה אלקלעי סירב לבקשה והצהיר כי הדיון יתנהל במועד שנקבע. "על ראש הממשלה להתפנות מעיסוקיו החשובים במועד החקירה", כתב בהחלטתו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו העלה העיתונאי צילום של החלטת השופט. "ראש הממשלה כאמור ביקש לדחות שוב. התנגדנו". כתב סרנה. "השופט דחה בקשתו והטיל עליו ועל רעייתו להתייצב כקבוע באולם בית המשפט. יש רגעים שמול הכאוס שהטילו פה נתניהו ואנשיו, מתייצב איזה סדר. חוק. מוצב גבול".

''זמנו של בית המשפט יירד לטימיון''
''זמנו של בית המשפט יירד לטימיון'' | צילום: חיים צח / לע''מ

"מדובר בישיבת הוכחות שנקבעה לפני זמן רב בתיאום עם באי כח הצדדים", נימק השופט אלקלעי. "אין ספק כי התובע כראש ממשלת ישראל הינו אדם עסוק ביותר ואין חולק כי עיסוקיו חשובים מאין כמותם. יחד עם זאת חייבים התובעים לדעת כי משהגישו תביעה לבית המשפט, עליהם להתייצב לדיון במועד שנקבע".

השופט הוסיף בנימוקיו כי בשל העומס בית המשפט לא יוכל לדחות את דיון למועד אחר בזמן הקרוב. "זמנו של בית המשפט מצוי במשורה", כתב אלקלעי. "דחיית הדיון, בסמוך למועד קיומו, תגרום לירידת זמן שיפוטי יקר מפז לטימיון".

עו״ד יוסי כהן, פרקליטו של נתניהו, אמר: ״הגשנו בקשת דחייה של כל הדיון, השופט דחה את הבקשה ואנחנו נמלא אחרי בקשתו״.