האם יש צורך בעסקאות טיעון?

גם בתיק שהראיות בו חזקות יש עסקאות טיעון, מכיוון שזה חוסך זמן וכסף. עו"ד שרון נהרי מסביר מדוע עדיין יש צורך בעסקאות טיעון

זמן צפייה: 05:53

עסקת הטיעון של בוכריס, בה הורשע בבעילה בהסכמה ועונשו יהיה מאסר על תנאי והורדה בדרגתו הצבאית, מעלה שאלות על טיב העסקה והאם יש צורך בעסקאות טיעון בכלל במערכת המשפט. לעסקה זו מצטרפת עסקת טיעון נוספת שנחתמה אתמול במקרה של נהג אגד שגרם למותם של שישה בני אדם בתאונת הדרכים שאירעה בכביש 1 בחודש פברואר.

עו"ד שרון נהרי, מומחה למשפט פלילי מסביר שעסקאות טיעון חוסכות עומס עצום על בתי המשפט ועומס עצום על המתלוננות עצמן, שצריכות לבוא להעיד בסופו של יום. "זה חוסך הרבה עוגמת נפש גם למתלוננות וגם לצדדים" טוען עו"ד נהרי.

"90% מהמקרים בישראל נגמרים בעסקאות טיעון, זה דבר אידאלי מבחינת בית המשפט. אבל זה לא תמיד אידאלי לשני. בכל דבר יש יתרונות וחסרונות. החסרונות במקרה של עסקת טיעון הם שיש לך קורבנות ומתלוננות שלא מבינות את ההליך המשפטי ומה הסיכויים שאדם ייצא זכאי" הוסיף עו"ד נהרי.

"יש תמיד פער בין האמת המשפטית לעובדתית. בית המשפט נועד לעשות "כמה שאפשר צדק" צריך להתקרב כמה שיותר" סיכם. צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר

>>לכל הקטעים מתוך העולם הבוקר עם אברי גלעד והילה קורח