"אכיפת החוק אינה עניין פוליטי"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט התייחס לחקירות רה"מ והדגיש כי המטרה היחידה היא להגיע לחקר האמת: "השיקולים היחידים הם הראיות והאינטרס הציבורי, אם יש תשתית מספקת כתב אישום יוגש ואם לא, הוא ייגנז"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (שלישי) לחקירות המתנהלות בימים אלו נגד רה"מ נתניהו ואמר כי החקירות מתנהלות מתוך מטרה אחת ויחידה: הגעה לחקר האמת. "אני מפקח מקרוב ועוקב אחריהן, יש להפוך כל אבן - להפריך או לאשש את החשדות", אמר מנדלבליט בכנס לשכת עורכי הדין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אכיפת חוק איננה עניין פוליטי ואסור שתושפע מדברים אחרים", הוסיף מנדלבליט. "השיקולים היחידים, הן לנבחר ציבור והן לאזרח, הם שיקולי הראיות ווהאינטרס הציבורי. השאלה שתישאל היא האם החקירה הניבה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום. אם יש תשתית מספקת כתב אישום יוגש. אם לא, הוא ייגנז".

עוד הבהיר היועמ"ש כי ההחלטה בנושא הגשת כתב אישום תתקבל רק על התשתית הראייתית. "נמשיך לפעול באחריות ולהכריע רק לאור הראיות", הבהיר. "זהו הבסיס היחיד לעבודתנו, רעשי רקע פוליטיים לא ישפיעו עלינו. לא ניתן לוותר על גביית כל העדויות ועל ניתוח כל המסמכים- זוהי חובתנו לציבור, לאינטרס הציבורי ולחשודים - זוהי מצוות שלטון החוק".

בהמשך דבריו התייחס מנדלבליט גם להפגנות השבועיות סמוך לביתו בפתח תקווה, והקפיד שלא להעביר עליהן ביקורת. "הבהרתי בעבר ואבהיר גם כעת: חופש הביטוי וגם הזכות להפגין הן זכויות יסוד במדינה דמוקרטית", אמר. "חשיבות ההגנה על חופש הביטוי היא דווקא איפה שהעמדות צורמות לאוזן, אך בגלל שזה נוגע אליי באופן אישי, לא אתייחס".