הוגש כתב אישום ראשון בפרשת ח"כ גטאס

הוגש כתב אישום נגד אסעד דקה, אחיו של המחבל עמו נפגש ח"כ גטאס: "קשר קשר במטרה לפגוע בביטחון המדינה"

הנאשם אסעד דקה

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסעד דקה, אחיו של וואליד דקה, המחבל עמו נפגש ח"כ באסל גטאס בכלא. אחיו של דקה נאשם כי העביר לח"כ את הטלפונים הניידים שלפי החשד הבריח לכלא וכתב האישום מייחס לו עבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור והכנסת ציוד תקשורת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ווליד דקה כלוא בבתי סוהר בישראל מזה כ-31 שנים בגין רצח חייל צה"ל משה תמם. על פי כתב האישום, בחודש דצמבר האחרון נפגש אחיו אסעד עם ח"כ בסאל גטאס בתחנת דלק על כביש 6 והעביר לו 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד נוסף על מנת שזה יכניסם לכלא בו מרצה אחיו את עונשו.

כתב אישום ראשון בפרשה. ח''כ גטאס
כתב אישום ראשון בפרשה. ח''כ גטאס | צילום: מגד גוזני / פלאש 90

עוד עולה מכתב האישום כי באותו היום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את ווליד דקה והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת.

"הנאשם היה מודע לכך כי ציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיסכן חיי אדם ויפגע בביטחון המדינה", נכתב בכתב האישום. "במעשיו קשר הנאשם קשר להכניס ציוד קצה רט"ן לבית הסוהר, וזאת במטרה להביא לסיכון חיי אדם, לגרום חבלה חמורה לאדם, לפגוע בביטחון המדינה ולסייע לארגון טרור".

המחבל ווליד דקה
המחבל ווליד דקה

סנגורו של דקה, עורך הדין עלא תלאווי, אמר לחדשות 2 Online: "היום קיבלנו את כתב האישום. הפרקליטות טיפסה על עץ גבוה. הוא מכחיש את ביצוע העבירה המיוחסת לו, ימים יוכיחו שלא היה שום מניע ביטחוני".