"תביא וודקה": העימות בחתונה שהוביל לרצח

החתונה הפכה לזירת דמים: צעיר בן 18 מרחובות מואשם שדקר למוות את אבי הכלה ופצע את אחיה בקטטה שפרצה בזמן החתונה

זירת הרצח
זירת הרצח | צילום: דוד זוזות

"בן דודה של הכלה דקר למוות את אבי החתן - במהלך החתונה" - כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד איתן ילאו, בן 18 מרחובות, בגין הרצח של משה קריסקי ז"ל תוך כדי חתונת בנו באולם "רגעים" בקריית עקרון בחודש שעבר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז, סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר, תוך כדי האירוע המשמח, עמד אחיו של החתן בסמוך לבר המשקאות באולם ומזג לחתן ולכלה מים.

בשלב זה קרא הנאשם ילאו לעברו ודרש ממנו: "תביא לפה 2 וודקה". אחי החתן השיב לו כי הוא אינו המלצר, אך ילאו חזר על דרישתו לקבל וודקה, וכששוב לא נענה אמר לו: "אתה מרגיש גבר, תצא החוצה".

האח פנה ללכת, אביו הותקף

זירת הרצח
זירת הרצח

בשלב זה, כדי לא לעורר מהומה באולם, נעתר אחיו של החתן לבקשת הנאשם, וסימן לו באמצעות ידו לצאת עמו אל מחוץ לאולם. השניים יצאו אל רחבת הכניסה, כשהנאשם מצויד בסכין. בין השניים התפתח וויכוח שלווה בדחיפות הדדיות, תוך שהנאשם מאיים ואומר: "אני אשחט את כולכם פה".

למשמע האיומים, פנה האח לעזוב את המקום, אך הנאשם תפס בידו. בשלב זה הבחין האח כי הנאשם שלף מכיסו את הסכין, והכה את הנאשם בפניו, באמצעות כוס שתייה שאחז בידו. למראה העימות בין השניים, הגיעו למקום אבי החתן ואורחים נוספים והפרידו בין השניים.

בעוד מספר אורחים הרחיקו את אחיו של החתן מהנאשם, אחז אבי החתן, משה קריסקי ז"ל, בכתפיו וזה בתגובה דקר אותו חמש דקירות, בעוד קריסקי ניסה להדוף אותו לאחור, ללא הצלחה. משהבחין האח במתרחש, הוא השתחרר מהאוחזים בו ורץ לעבר אביו וביחד ניסו לנטרל את הנאשם.

בחלוף מספר שניות התמוטט קריסקי בעוד בנו המשיך להיאבק בנאשם בניסיון לנטרל אותו. תוך כדי המאבק הנאשם דקר את האח, עד אשר זה הצליח לחלץ את הסכין מידיו. במטרה לנטרלו דקר האח את הנאשם בכתף ובברך.

כתוצאה מהדקירות נפצע המנוח באורח אנוש, הוא הובל לבית החולים ולאחר מספר ימים מת מפצעיו. עוד לפי כתב האישום, לאחר מעצרו של הנאשם, בשני מועדים במעמד העברתו מחקירתו במשטרה לידי משמורת שב"ס, נתפסו בידיו שני סכיני גילוח ושני להבים של סכין יפני שלא כדין.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד פליישר לוי מפרקליטות מחוז מרכז: "נסיבות ביצוע העבירה מצויות ברף העליון של עבירות האלימות ומעידות על מסוכנותו של המשיב, שנשא על עצמו סכין בה עשה שימוש קטלני כנגד אדם שבא בידיים חשופות להרגיעו. כך גם התוצאות הקשות של מעשי המשיב, שהביאו לקיפוד חיי אדם חף מפשע ופציעת אחר ביום שמחתם, זאת כאשר הלכה למעשה קטל המשיב את חיי מארחו בחתונה".