נדחה הערעור האחרון: איתן בירן ישוב לאיטליה בעוד כשבועיים

כחודש לאחר ששמואל ואתי פלג עטרו לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה, ביהמ"ש העליון דחה סופית את הערעור של השניים וקבע כי הניצול היחיד מאסון הרכבל יוחזר לחזקת משפחתו שבאזור מילאנו. משפחת פלג: "מדינת ישראל ויתרה היום על ילד יהודי"

איתן בירן

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את הערעור של משפחת פלג, ואיתן בירן, ששני הוריו נהרגו באסון הרכבל באיטליה במאי האחרון, יוחזר לאיטליה עד ה-12 בדצמבר. פרקליטיה של ד״ר איה בירן, דודתו של איתן מצד אביו, עורכי הדין שמואל מורן ואבי חימי, מסרו: "הגם שמדובר באנחת רווחה, מדובר בסיומו של פרק מצער, ובעיקר מזיק ומיותר עבור איתן הקטן".

"אשר למשפחת פלג, אנו תקווה כי כעת, נוכח מעשיהם, וההשלכות הפליליות של מעשיהם, ומשקבעו שלוש ערכאות שיפוטיות בישראל ושלוש ערכאות שיפוטיות באיטליה כי על איתן לחזור לביתו ולמקום מגוריו הרגיל, יידעו הם להניח לקרבות המשפטיים, לחדול מהקמפיין התקשורתי האגרסיבי והמכפיש ולעצור את דרכם הכוחנית, כדי שאולי, רק אולי, יוכלו הדברים לחזור למסלול אופטימי של שיקום ושל פיוס", הוסיפו עורכי הדין.

ממשפחת פלג, משפחתו מצד אימו, החיה בישראל, נמסר: "מדינת ישראל ויתרה היום על ילד יהודי ואזרח ישראלי חסר ישע מבלי שקולו נשמע, לטובת חיים בארץ זרה, רחוק משורשיו, ממשפחתו האהובה ומהמקום בו קבורים הוריו ואחיו הקטן. נמשיך להיאבק בכל דרך חוקית להחזיר את איתן לישראל ולמנוע את ניתוק הקשר שנכפה עליו ע"י דודתו".

כזכור, שמואל ואתי פלג, הסב והסבתא של הילד איתן בירן, ערערו לפני כחודש לבית המשפט המחוזי על ההחלטה של בית המשפט לענייני משפחה כי בירן בן ה-6 ישוב לחזקת דודתו איה באיטליה.