דוגמנית העל בר רפאלי צפויה להעיד מחר במשפט שהיא מנהלת מול רשות המיסים

דוגמנית העל תתייצב מחר על דוכן העדים בתביעה האזרחית בפרשת החשד להעלמות המסים. רשות המסים טוענת: רפאלי צריכה לשלם עבור השנים בהן לדבריה התגוררה בחו"ל

תעיד מחר לראשונה. רפאלי
תעיד מחר לראשונה. רפאלי | צילום: עודד קרני - mako

דוגמנית העל בר רפאלי צפויה להעיד מחר (רביעי) לראשונה במשפט שהיא מנהלת מול רשות המיסים. הרשות כבר הוציאה שומה לבר רפאלי על סך עשרות מיליוני שקלים וטענה כי הדוגמנית צריכה לשלם על השנים 2009-2010 שבהן לטענה היא גרה בחו"ל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תעיד מחר לראשונה. רפאלי
תעיד מחר לראשונה. רפאלי | צילום: עודד קרני - mako

רפאלי טוענת כי באותן השנים התגוררה מחוץ לישראל כשניהלה זוגיות עם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו, אלא שברשות המיסים אומרים כי רפאלי גרה בארץ. מחר תעלה רפאלי על דוכן העדים ותנסה להעיד על כך שבאותה תקופה היא לא התגוררה בישראל ולכן היא לא צריכה לשלם את אותם הסכומים שדורשים ברשות המיסים.

הדוגמנית הבינלאומית חשודה בכך שהציגה מצג-שווא כאילו היא מתגוררת בחו"ל במשך שנים, בעוד בפועל התגוררה בארץ. בנוסף היא חשודה כי נהנתה מ"הנחות סלב" רבות, שעליהן לא דיווחה לרשות המסים כנדרש בחוק.

רפאלי ודיקפריו
רפאלי ודיקפריו | צילום: רויטרס

בדצמבר 2016 נחקרה רפאלי בפעם השנייה במשרדי רשות המסים. חודש קודם לכן הותר לפרסום כי רפאלי היא הדוגמנית המפורסמת שנחקרה ברשות המסים. החשד המרכזי נגד רפאלי מייחס לה העלמת מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כשלא הצהירה על הנחות שקיבלה בעת שרכשה דירות במגדלי יוקרה בתל אביב ומוצרים נוספים ששווי המס שלהם יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

נוסף על כך הצהירה רפאלי שהיא מתגוררת בחו"ל, כשלמעשה התגוררה במגדלי "yoo" ו-"W" בתל אביב. על פי החשד, החוזים נחתמו מול אמה ואחיה של רפאלי, וזאת על מנת להסתיר את העובדה שהיא מתגוררת בארץ.

חקירתה הראשונה של רפאלי נמשכה כ-11 שעות במשרדי החקירות של רשות המסים בתל-אביב. בסוף החקירה שוחררה לביתה ונחקרה שעתיים נוספות בבוקר למחרת. בתום החקירה השנייה נעצרה הדוגמנית באופן רשמי, ועניינה הובא לבית המשפט לצורך דיון בתנאי השחרור.